SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under mars 2008

Av Anna - 3 mars 2008 20:27

Detta är vad mina marsvin kommer att leva på de närmsta dagarna!


Har varit iväg en runda till Coop nu precis och handlat massor med bladpersilja till marsvinen!=) Kostar bara 29,90kr/kg denna veckan, så det gäller ju att passa på!

När jag kom hem gick jag direkt upp till marsvinen och gav dem en stor portion, vilket var jätte uppskattat och alla marsvinen slängde det i sig så fort de kunde!=P


MEN tror ni inte att Liza är kladdig i hela rumpan!!! Grrr!!!
Och nu håller de på att para sig där inne hör jag, för stackars lilla Liza piper till hela tiden=( Så det är nog inte dags redigt än, men imorgon brunstar hon nog...... så hon har alltså mer än 16 dagar mellan sina brunst...=S

//Anna

Av Anna - 3 mars 2008 17:43

Här nere i skåne snöar det just nu. Det som varit riktigt vår väder nu de senaste dagarna och till och med nu i morse var det jätte fint och soligt...=S

Liza brunstar inte idag i heller!!!=D Så nu kan jag väl nästan vara 100% säker på att hon verkligen blev parad den 16 februari!

//Anna

Av Anna - 2 mars 2008 09:16

Kollade till Liza nu precis, och hon brunstar inte idag!=) Tudor visar i heller inget som helst intresse för henne som om hon skulle börja brunsta...=S
Idag är det 16-17 dagar sedan jag trodde att hon brunstade ju, och jag tror inte jag haft något marsvin tidigare som brunstat med mer än 16 dagars mellanrum...=/ Men visst det kan ju säkert hända att vissa har det...=P
Imorgon är det då 16 dagar sedan jag satte ihop henne med Tudor. Så om hon brunstade den dagen, men det inte tog, så ska hon ju brunsta imorgon.
Men det hoppas jag inte! Utan håller tummarna på att hon blev parad redan den 16/2!=) Så det föds små "Lizor" redan den 24-26 april!;)

Idag händer det inte så mycket här hemma.... Ska vara hemma och ta hand om hundarna mesta delen av dagen, då mamma ska åka till Göteborg och hämta min syster som kommer hem idag efter 6 månader i Australien.

//Anna

Av Anna - 1 mars 2008 17:56

Har tagit en ny bild till första sidan inne på min hemsidan!=)
Så här ser den ut, och det är Tudor, Liza, Katie och Naomi som är med på den. Valde dessa eftersom det då blev en av varje ras som jag föder upp, och lite blandade ögon färger blev det ju också=P


Liza har fortfarande inte brunstat, så möjligheten finns att hon blev parad redan den kvällen då jag satte ihop dem, hon var ju som sagt väldigt kladdig när jag kollade till henne innan jag gick och la mig.
Jag såg ju även att de parade sig, men trodde ju inte att det skulle ta eftersom jag trodde Liza redan hade brunstat på torsdagen eller fredagen...=/
Men men håller tummarna för att det tog och att hon inte brunstar imorgon!=P

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards