SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under juni 2007

Av Anna - 22 juni 2007 17:54

Kolla in så snygg min lilla Naomi har blivit!!=P
Tror att hon kommer att bli såå snygg när hon blir äldre=D

//Anna

Av Anna - 22 juni 2007 15:19

Marsvinens hemsida har nu fått ny adress.
Den nya adressen är:
www.starlights.webb.se

//Anna

Hmm

Av Anna - 19 juni 2007 19:46

Vad har hänt här då......

I lördags så var Yoshis nya ägare och hämtade honom. Yoshi kallas nu mera för Hampus, som hans nya lill matte döpte honom till=)

Imorgon så ska Nami flytta, då kommer hennes nya matte och hämtar henne. Nami kommer ju att ställas ut av sin nya ägare, så henne kommer jag kunna se hur hon utvecklas.

Yogi ska stanna här tills på måndag, då kommer hans nya matte och hämtar honom. Yogi ska även ställas ut av sin nya ägare, så honom kommer jag också att få se många gånger efter att han flyttat här ifrån=)

Tinkys mage bara växer och växer, idag så vägde hon 1540g.
Jag satt och kollade på bilder ifrån hennes två förra dräktigheter. Så nu vågar jag mig nog på att gissa hur många ungar det blir, tror faktiskt att det blir 3-4 st. Vilket är en perfekt storlek på en kull, tycker jag.

Nästa kull här hemma kommer förmodligen inte att bli förrän nästa år, så det gäller att passa på och njuta av Tinkys dräktighet nu.
Men jag kan ju alltid gå ner till Sandra (SMF 237 Sweet Dream's), och gosa med hennes ungar som kommer att föddas i augusti.
Hon kommer ju alltid hit och gosar med mina, så hon har nog inget emot att jag kommer till henne=P

Ja, jag vet inte riktigt vad som mer har hänt..... Var och köpte över ett kilo bladpersilja på Coop idag. Jätte billigt var det!!
Så gissa om marsvinen blev glada!!!=D
Det är perfekt att ha hemma bladpersilja nu när Tinky är högdräktig, så får hon i sig massor med vitaminer=)

I fredags slutade äntligen skolan, så nu har jag ett skönt sommarlov att se fram emot!!!!

Det var nog allt som hänt här de senaste dagarna......
//Anna

Av Anna - 16 juni 2007 10:05

Har precis haft ute och vägt bebisarna och Tinky.
Tinky vägde hela 1500g! =O, och det är 3v kvar tills hon är beräknad att föda...
Hon vägde ju rättså mycket när hon sattes med hane (1292, tror jag det var), men hon har ändå ökat över 200g sedan hon blev parad.
Nu kan jag bara känna en unge på hennes vänstra sida =S Hoppas verkligen inte att det bara blir en unge.....

Ikväll ska även lille Yoshi flytta.
Jag tycker att han är redo för det, han har ökat mycket i vikt och börjar bli en stor grabb. Han har även bott några dagar nu med sin pappa, och har även då ökat jätte bra i vikt.

//Anna

Av Anna - 5 juni 2007 23:34

Äntligen så kan jag känna ungar i Tinky!!
På hennes vänstra sida kan jag känna en unge nu. Så nu är det "bara" 4,5 veckors väntan kvar=(

Bellonas ungar mår jätte bra, jag har inte behövt stödmata någon av ungarna. Utan de äter på bra och ökar runt 10g om dagen!
Så satin hanen, som var störst i kullen, väger redan 250g och blir 3v imorgon. Jag har även hört något knorr ifrån honom, så han får väl flytta in till sin pappa i nästa vecka.

Ja, det var väl allt.......
//Anna

Av Anna - 2 juni 2007 20:42

Idag så har Jack varit på utställningen i Trollhättan.
Ett stort tack till Helana som tog med och ställde honom!:)
Det gick väl inte så jätte bra i ras, eftersom han bara fick CK. Däremot i petclass så fick han sitt sista silver kort, och kan därför titulera sig som Guldpet nu!!
Jag vet inte vad han fick för poäng eller placering än, ska höra med Helan sen när hon kommer hem.

Nu har jag bestämt mig för vilken av satincrested flickorna som jag ska behålla, det blir den rödögda som får stanna.
Hon är helt klart min favorit, ett riktigt charmtroll:P Dessutom så är hon den som ser mest lovande ut.

Tinky är beräknad att få ungar om ca 5v, men jag kan i princip inte känna något=S
Ena dagen känner jag något och sen dagen efter så känns det inget alls, så jag vet inte om hon är dräktig. Men hon har i alla fall ökat i vikt, vilket hade varit väldigt märkligt om hon inte var dräktig.
Jaja, jag får väl vänta till i nästa vecka, då borde jag ju kunna känna om där är något!!



//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards