SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under januari 2007

Av Anna - 21 januari 2007 20:13

Ja, jag tänkte bara meddela att Jack numera kan titulera sig som Svensk Champion!! Han fick sista cert igår på utställningen i Svenljunga. Där han även blev BIS 5!!!!!Hans syster Starlight's Golden Sunset blev även hon SCH igår, grattis sunny;)Så nu har jag bestämt mig för att jag ska sätta ihop Jack med Bellona nästa helg efter att vi varit på PR-visning på Bär & Grönt i Höganäs.//Anna

Av Anna - 16 januari 2007 22:22

Nu på kvällen så föddes de äntligen!!Det blev två crested flickor, en som är satin och en som inte är det. De var väldigt stora, 140g och 112g.De ser väldigt lovande ut. Satincrested flickan är bara så vältypad men har tyvärr dubbla veck:/ Crested flickan har jätte fina stora öron men har något långt huvud och lite vit i cresten....Jaja, nu får jag gå och kolla på dem igen!//Anna

Av Anna - 14 januari 2007 10:09

Kommer inte ungarna snart så kommer ju Tinky att spricka! Hon vägde hela 1494g nu på morgonen. Så hon har alltså ökat 434g sedan hon sattes med Uther. När hon fick sin förra kull hade hon ökat 410g sammanlagt. Så jag undrar verkligen vad där är i magen eftersom hon börjar bli så väldigt stor!!Hon har öppnat sig ungefär en centimerter, men eftersom det är dag 65 idag så undrar jag verkligen om hon kommer öppna sig mer, för om det är många ungar så kan de ju komma när som helst.Ja ja, jag får väl fortsätta springa in och ut i marsvinsrummet och kolla. Jag längtar ju såå!!!!//Anna

Av Anna - 1 januari 2007 14:18

Gott nytt år på alla marsvins människor där ute!Hoppas inte era marsvin blev alltför rädda igår kväll..... Mina blev faktiskt inte rädda men det hördes ett och annat "knorr" ifrån marsvins rummet när det smällde som mest. Men just nu har de fått bladpersilja som de sitter och knaprar på.Tinkerbell börjar bli stor och rund om sin mage och vägde hela 1350 gram idag. Hon har alltså ökat 290 gram sedan hon sattes med hane, men hon har ju 18 dagar kvar av dräktigheten så hon kommer ju att öka rättså mycket mer i vikt. Så där kommer nog att bli 4-5 stycken=D//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards