SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under mars 2010

Av Anna - 28 mars 2010 21:41

Ikväll vid åtta var jag uppe för att ge marsvinen sina grönsaker och till min stora förvåning hittar jag Elektra liggandes död i buren. =´(

Vet inte alls vad som kan ha hänt, hon var pigg igår och det enda som jag kunde se som var fel på henne när jag hittade henne var att hon hade något konstigt sekret som kommit ut från näsborrarna... =/

Elektra blev bara 3,5år gammal och hann få en kull hos mig, tyvärr behöll jag ingen unge ur den kullen, men jag har SCH GP Polka Pig's Dark Knight Look här hemma som är hennes son.


R.I.P finaste Elektra!

  

Av Anna - 23 mars 2010 13:26

Nu är det flera veckor sedan jag sist skrev något här så det är väl dags för en lite uppdatering. Kan dock inte lova att det kommer bli mycket bloggande från min sida framöver. Kommer nog bara bli lite om större saker som händer här hemma, inget små bloggande om lite allt möjligt.


Vad har hänt här hemma sedan sist då.... Jo, alla bebisarena efter Forget-Me-Not mår jätte bra och växer, de blir 6 veckor på lördag. Endast den största av ungarna har fått flytta ut från Canasta och in till Max där han kommer bo tills han får ett nytt hem. De andra två ungarna diar fortfarande lite och har inte knorrat något, så de får bo kvar ett tag till hos Canasta. De båda är dessutom tingade och kommer bo ihop till utställningen i Landskrona, så det blir alltså Canasta som kommer få flytta ut från dem när det blir dags att skilja på dem.

Lillkillen som finns kvar till salu och bor alltså med Max nu är verkligen hur söt och kär som helst. Trotts att han har något ljus färg så tror jag definitivt att han kan konkurera bra på utställningar, då han har mycket annats som är bra och riktigt fin pigmentering. Så om någon är intresserad av en super go self hane är det bara till att höra av sig!


Annat som är på gång är ju så klart utställningen i Landskrona om 2,5 vecka. Har bara ett marsvin anmält och fick bekräftelsen igår..... 34st selfar anmälda!!! Kan ju hoppas på att ingen av de andra 33 är PE Golden, men skulle det vara fler så tror jag att Canasta kommer kunna konkurera bra med dem då hon verkligen är skit fin!

Med hem från utställningen kommer jag även få en pojkvän till Canasta så jag hoppas verkligen att hon tar ett cert så hon får en SCH-titel innan hon sätts med hane. Hanen som jag ska låna till henne är en Nonself DE Golden roan, så här ska det göras roan! Riktigt kul för det är verkligen länge sedan jag hade det sist, även om jag själv mest hoppas på en fin self i kullen.


Annars framöver kommer det vara väldigt lugnt, i och med att Canasta sätts med hane så kommer jag inte ha något direkt att ställa i sommar så det blir ett litet uppehåll där och så kommer jag sedan tillbaka i augusti igen och laddar inför Nordiska Mästerskapen i september!

Även om jag inte kommer ha något att ställa i sommar så kommer jag att åka på sydväst utställning i maj för att lämna tillbaka hanen och ställa ut Canastas dotter som K har, då hon tyvärr inte själv kan åka på den utställningen. Sen visar jag väl mig troligen på sydvästs utställning i juli också och hjälper till.

Av Anna - 4 mars 2010 16:28

Så nu har jag anmält till utställningen i Landskrona den 10 april. Blir endast ett marsvin som följer med och det är Self PE Golden honan DKCH SunQuicks Canasta. Hon kommer delta i ras och pet.

Av Anna - 1 mars 2010 13:42

Här kommer nya bilder på ungarna! Har även uppdaterat kullar och till salu inne på hemsidan, www.starlights.webb.se. Två av hanarna finns kvar till salu!


Starlight's Sir Athos - TILL SALU!


Starlight's Sir Porthos - TILL SALU!


Starlight's Sir Aramis - TINGAD.

  

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards