SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Anna - 21 mars 2008 12:11

Nu har jag bestämt mig att jag låter inte Liza gå kvar med Tudor tills nästa brunst, utan antingen är hon dräktig nu eller inte..... Känner att risken är jätte stor att hon inte kommer kunna återhämta sig till SM:et och sen är jag inte så förtjust i tanken att sära henne från bara 4 veckor gamla ungar.
Är hon inte dräktig så gör jag ett nytt försök efter utställningarna i juli, alltså den 19/7 kommer hon att sättas på nytt i sådana fall. Kommer troligen att ta en helt annan hane då, eftersom hon inte verkar vara speciellt förtjust i Tudor....=/
Men jag hoppas innerligt att hon är dräktig nu!!!! Annars missar hon ju NM:et om hon blir dräktig i juli.=(

Så nu nästan precis har jag badat både Jack och Tudor i ett schampo som luktade mycket + att jag sprejade de lite med parfym så att de luktar lika.
Nu för tillfället går de på vars en sida av ett galler så de inte kan komma åt varandra, och de skakade tänderna rättså mycket i början, men nu bryr de sig inte alls om varandra utan sitter bara och glor på varandra.
Så här kommer de att få sitta nu tills jag kommer hem från hockey matchen mellan Rögle - Malmö och därefter städat burarna. Sen kommer jag att släppa tillsammans dem på golvet i ett par timmar, för att sedan sätta ihop dem i samma bur. Förhoppningsvis kommer detta att gå bra, känns så (nu i alla fall;P).
Men det är bara tiden som kan utvisa om det går att ha dem tillsammans eller ej, annars får de bo själva.

Idag så är det då som sagt skånederby i Ängelholms ishall mellan Rögle och Malmö!!! Stor hjödpunkt som man verkligen inte får missa!;)
Därefter blir det då burstädning och inflyttning till golvburen för Liza, för att sedan inte göra så mycket mer än slappa ikväll!=)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards