SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 30 oktober 2008 17:32

Även om jag inte trodde jag skulle skriva något mer nu på ett tag i bloggen ser det ut som att det blir lite endå.=P
Just nu sitter och och installerar The Sims 2 på datorn, så medan jag väntar kan jag ju passa på att blogga lite.

Idag var vi och lämnade tillbaka mobilen, och tänka sig jag fick en helt ny mobil, av annan modell!=) Samma märke, men det ville jag ha, då jag gillar samsungs telefoner egentligen.=P

Haha ja det var väl allt jag hade att skriva, nu är det dags att sätta i disk fyra....

Av Anna - 29 oktober 2008 21:26

Nu var det verkligen ett bra tag sedan jag bloggade, men inte tror jag det kommer bli någon större aktivitet för det de kommande dagarna heller...=/

Har inte hänt så jätte mycket här hemma sedan i lördags...

Var på en mycket spännande och bra hockey match i måndags, Rögle-Frölunda... slutade 6-3!=D

Idag har jag och J varit borta i ishallen och åkt skridskor, det var super kul! Med tanke på hur länge sedan det var sen jag stod på ett par skridskor, säkert 5-6år sedan, så gick det mycket bra tyckte jag. Var bara lite vingligt till en början.=P
Har även varit och hämtat min nya mobil idag. Den andra gick sönder igen för 8 veckor sedan och nu äntligen skulle jag få en helt ny av samma modell, men tro fan inte att den fungerade som den skulle! grr!!!!!
Sätter på den och då finns där inget knappljus, går in på inställningar och där det redan är inställt på att knappljus alltid ska vara på.=/

Sen kom det igång, men då är där bara 3st som har rätt färg (vit)! 7st som har en konstig grön ton och två som inte lyser alls!=(

Just nu fungerar de inte alls igen, men innan höll den på att fungera/ fungera inte/ fungera/ fungera inte.... dock med felet ovan hela tiden.

Så imorgon blir det väl till att åka tillbaka med den. Hoppas verkligen att jag snart får en ny mobil av ANNAN modell.

Av Anna - 25 oktober 2008 22:05

Idag har jag verkligen storstädat mitt rum, det tog ca 6 timmar, och jag upptäckte en hel del ställen som jag "inte visste" fanns.
På vissa ställen var det så hemskt mycket damm att jag till och med fotade det före/efter, har dock inte laddat in bilderna i datorn än. Vet inte om jag "vågar" lägga in dem här heller.... för det var verkligen äckligt på vissa ställen.=P

Men nu är här riktigt fint och fräscht! Så just nu sitter jag i sängen och trycker i mig lite äkta skånsk spettekaka, vilket jag känner mig mycket värd av efter denna dagen.=D

Tre ställen jag inte visste fanns förrän idag!=P:
- Ovansida på garderoben, bokhyllan och några tavlor.
- Golvyta under/bakom sängen.
- En baksida på elementet.
 


Nä nu ska jag sätta på Zootycoon, som jag av någon konstig anledning börjat spela massor....=P

Av Anna - 23 oktober 2008 12:47

Usch vilken förkylning jag har dragit på mig.... hostar och harklar....=(
Men trotts det tog jag och städade burarna till marsvinen. Eftersom jag bara har två burar nu, så tänkte jag att det är lika bra att få det överstökat idag. För om jag känner min hals och näsa rätt kommer detta inte släppa på några dagar, och burarna kan verkligen inte vänta så länge eftersom det redan idag börjat lukta lite från dem.

Nu sitter jag med stor varm kopp med svart vinbärs te här efter en varm och skön dusch, och jag känner mig faktiskt lite piggare och bättre!=)
Får köra i mig lite c-vitamin och äpple sen, så kanske man känner sig piggare och kan gå till skolan imorgon.

Tråkigt är att jag missar hockeyn ikväll, jag som så gärna vill gå!=(
Men men på måndag mot Frölunda ska jag gå!

Tog och vägde marsvinen idag också, tänkte jag skulle jämnföra med den senaste vägningen för någon vecka sedan (12/10).

Kan säga att jag är 99% säker på att Liza inte är dräktig, hon har till och med gått ner 50g på de här 11 dagarna och inga foster känns i hennes mage. Även om det bara var en unge som inte gick att känna i henne, så borde hon ju ha gått upp några gram istället för ner eftersom hon i sådana fall skulle vara i dräktighetsvecka 6 nu. Så ja, det blir ju inga ungar där.
Hon är i alla fall pigg och glad nu igen, så då blir utställningen i Hässleholm nästa för henne. Hon och Grace kommer även att visas i grupp där då.
 
 
Vikterna idag då (viktökning/minskning sedan 12/10 inom parantes):

Olga, 4,5år, vägde 1250g (+-0g) - Olga fortsätter att hålla sig på en mycket bra vikt för sin storlek och ålder.



Katie
, 4år, vägde 1050g (-34g) - Känns fortfarande mycket bra i kroppen.



Jack
, 2år, vägde 1150g (+4g) - Fortfarande lite tunn, skulle vilja ha upp honom på 1200g.



Elektra
, 2år, vägde 1234g (-12g) - Har gått ner lite i vikt, vilket jag vill eftersom hon snart ska sättas med hane. 1200g skulle nog vara lagom vikt.



Liza
, 1år, vägde 1110g (-50g) - Nästan helt säker på att hon inte är dräktig. Har super fin och stabil kropp just nu!



Julia
, 3mån, vägde 540g (+44g) - Lilla Julia är fortfarande lite liten tycker jag, 600g hade nog varit lite mer lagom för henne i denna åldern. Hennes kropp är väldigt kompakt och fin!


Max, 3mån, vägde 816g (+60g) - Max är riktigt stor och fin och för hans storlek är vikten helt lagom.


Nä nu ska jag bädda ner mig och se VBÅ.....

Av Anna - 22 oktober 2008 16:44

Lite nytta har jag gjort här i sängen idag.... har uppdaterat hemsidan, med en lite mindre text om varje marsvin på deras egna sidor. Gå gärna in och läs!

Av Anna - 22 oktober 2008 11:42

Då ligger man nerbäddad i sängen med en varm hund. Mår inte alls bra, hade lite feber imorse och sen mår jag illa och fryser gör jag också som jag vet inte vad!

Finaste Liza leder visst omröstningen ser jag!;)

Nä nu får jag bädda ner mig under täcket igen...

Av Anna - 21 oktober 2008 20:05

Här är mitt bidrag på halloween pumpa för detta året!=P


Det tog ett tag att göra den, men det blev riktigt fint nu när den står utanför dörren och lyser.=)

Har varit i väg och köpt mer brysselkål och billig röd paprika till marsvinen, så de blir nog jätte nöjda med sin kvällsmat idag.

Bakgrunden och utseendet på bloggen har ändrats igen.... nu till något med lite mer halloween känsla.=P

Av Anna - 20 oktober 2008 21:09

Marsvinen blev jätte förtjusta i brysselkålen! Alla tyckte det var jätte gott, men paprikan gick ändå ner före.;)


Katie, Olga och Liza mumsar i sig brysselkål.


Julia och Liza med vars ett brysselkålshuvud.


Katie med hela munnen full av brysselkål!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards