SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 16 februari 2009 18:33

Här kommer det nya bilder på Elektras små bebisar!


Valentine Girl


Sweet Valentine

Dagen har annars spenderats nästan hela tiden i marsvins rummet. Idag hade jag verkligen STORstädning där inne. Alla burar, alla tillbehör och all burinredning skrubbades i duschen. Sen tog jag ut alla saker från marsvinsrummet, utom den stora golvburen, och tvättade av allt från golv till tak i princip! Fyra timmar tog det, men så skönt det kändes efteråt och gott doftade det där uppe!

Av Anna - 14 februari 2009 12:18

Imorse bestämde sig Elektra sig för att föda sina ungar! Givetvis när jag var ute med hundarna i skogen....grrr....
Huvudsaken ju iaf att allt gick bra och det gjorde det verkligen! Elektra är en super mamma och älskar verkligen sina nya små bebisar. Det blev två mycket stora fina bebisar och båda hade super fin pigmentering!

Self de. golden hane, Starlight's Sweet Valentine, 142g.


Eng. Crested de. golden hona, Starlight's Valentine Girl, 114g.


Båda har fina öron, ögon och typ. Honans crested är jätte fin, men har tyvärr lite vitt fram i kanten. Hanen är jätte läcker, men eventuellt lite ljus i färgen.
Får se hur de utvecklas och vilken jag väljer att behålla!

Av Anna - 13 februari 2009 22:11

Elektra verkar inte tycka att denna dagen heller passar bra att föda ungar på. Sitter här i marsvinsrummet och vaktar henne, men hon bara ligger där och käkar massa mat och tvättar Olga och Katie i öronen/ögonen.
Fördelen är väl att jag fått gjort en massa skolarbeten.=P

Imorgon är det 70 dygn sedan parningen, om inte snart så måste hon väl ändå få dem någon gång imorgon?!
Har aldrig haft en hona som gått 70 dygn, utan dygn 68 har de flesta fött på.

Av Anna - 11 februari 2009 19:22

Endast tre dagar kvar till det är beräknat att Elektra ska få sin kull!! Tycker jag har läst att så många fått ungar nu de senaste dagarna, och jag orkar snart inte vänta längre själv! Springer där och kollar emellanåt, även om jag inte tror att hon kommer klämma ut dem förrän tidigast fredag kväll eftersom hon bara har öppnat sig drygt en centimeter.
Har hon inte fått dem innan fredag kväll så ska jag campa där uppe och passa på att göra min projektrapport som ska vara klar i slutet av mars. Bärbara datorer är perfekt i sådana här situationer!;P

Här kommer en bild på tjockisen och Katie. Det är inte så lätt alltid att hålla sig på benen hela tiden när man har en mage full med bebisar.


Fick MM (Marsvins Magazinet) igår. Skoj att så många av mina burbilder kommit med och Hemma Hos!
H du gör ett kanon jobb som vanligt med MM!=D

Av Anna - 9 februari 2009 21:47

Här kommer nya bilder på Mystifieds ungar. På onsdag blir de fem veckor och alla utom lille First Snow har passerat 300g nu.=)


Little Snow Girl


Lady Of The Snow


Soft As Snow


First Snow

Åh de är så söta allihopa! Hoppas att Elektras ungar är lika fina, men UTAN virvlar, eller ja en virvel i pannan vill jag ha.=P

Av Anna - 9 februari 2009 17:48

Här kommer en sötis bild på Julia som jag tog innan idag efter att de fått rent i buren.=)

Av Anna - 9 februari 2009 14:43

Idag har jag haft en rätt så stor storstädning på både mitt egna rum och marsvinens. Så när är rent och fin!=)
Det känns alltid lika skönt efteråt, men det är precis att man orkar ta tag i det när man ska börja. Rummet skulle jag ha städat redan förra veckan hade jag tänkt, men som alltid blir det att jag skjuter upp det tills det till slut ligger kläder över allt.=P

När jag precis hade satt igång med burstädningen kom min pappa och tittade förbi. Tog ut Elektra och skulle visa henne och då känner jag foster på båda sidorna helt plötsligt!=D Och det sparkade mycket från båda sidorna!
Sen när pappa hade åkt och jag skulle fortsätta med burstädningen tog jag ut och kände på henne igen, och då var det precis som innan att man inte känner något speciellt på högersidan.
Men minst två är jag helt övertygad om att det blir nu iaf. Vilket är jätte skönt, då kan jag lugna mig lite med att det inte blir någon jätte unge. Troligen är det väl så att unge på högersidan ligger väldigt dumt till vilket gör att den är svår att känna, finns ju exempel där honor bara haft en unge i magen utan att man kunnat känna det.
Åh jag längat så tills det är dags!

Av Anna - 8 februari 2009 17:21

Här kommer en rykande färsk bild på Elektra som jag tog idag. Jag blir verkligen inte klok på hur högersidan kan vara större utan att det känns något som på vänster sidan.=S
Dock tror jag att jag kommit fram till att där gömmer sig två bebisar i magen, kan tycka mig känna något långt inne på högersidan...


Elektra dräktighetsdygn 64, endast 6 dagar kvar till beräknad födsel!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards