SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 30 september 2007 19:02

Idag så har jag äntligen tagit mig tid till att börja trimma de marsvinen som ska med nästa helg.

Liza var väldigt duktig, med tanke på att detta var hennes första trimning=)

Något jag kom fram till var att mina satins har mycket bättre päls att trimma, då där är större skildnad på längden mellan täckhåren och de andra + att de har mycket mindre täckhår=P.
Katie hade massor att plocka....

Annars har dagen gått åt att spela sims och vem vill bli miljonär på DVD.

//Anna

Av Anna - 28 september 2007 22:48

Idag så har min dag varit full! Jag har haft så många saker att göra.
Detta är första lediga tiden till att koppla av och sitta vid datorn idag, vilket är jätte skönt måste jag säga.

Först skolan till kl.17, sen åkte jag direkt och jobbade till kl. 19, och sen hem för att ta en snabb dusch innan jag stack bort till Hockeyn, Rögle vann med 2-0!;)

Så någon trimning av marsvinen som ska med nästa helg har jag inte hunnit med bara=( Men jag ska ta mig i kragen och försöka börja med dem på söndag i alla fall=P

//Anna

Av Anna - 27 september 2007 20:16

Idag så har det varit burstädning och en liten genom koll på alla marsvin=)

Får väl börja trimma de marsvinen som ska med till Skivarp snart... kanske på söndag eller måndag blir bra...=P
Jag bör nog börja i god tid, eftersom jag ska ha med mig 5st, men förhoppningsvis så har det inte växt ut så mycket på de tre som var med på NM.

Annars har det inte hänt något speciellt här hemma...
//Anna

Av Anna - 21 september 2007 21:07

Nu har Jack blivit helt frisk i sina ögon, jag kan inte se någon svullnad eller något rött i det längre =)

Idag har det varit burstädning och dammtorkning i marsvinsrummet, så nu är det rent och fräscht där inne.

Annars har det inte hänt något alls på marsvinsfronten....
//Anna

Av Anna - 17 september 2007 22:10

Idag så ser Jacks ögon mycket bättre ut=D
Svullnaden i det högra ögat är helt borta, så nu syns inte det längre. Han är fortfarande lite röd i det vita runt ögonen, men det lär nog ha försvunnit om bara någon dag.
Så det var ju väldigt skönt att det blev bra så snabbt.

//Anna

Av Anna - 16 september 2007 23:04

Nu så har man då äntligen kunnat sätta sig ner och "koppla av" ett tag.

Jag kom innan för dörren lite innan kl. 21 nu ikväll, och har under den tiden fram tills nu gjort en massa saker. Bland annat så har jag doppat de marsvinen som var med i sebacil, packat upp nästan alla saker, duschat själv och sen har även marsvinen fått sin kvälls mat.

Men nu till NM:et.... Ja, vad kan jag mer säga än att jag är super nöjd med resultaten!! Sen så var det himla roligt på NM-festen också=D.

Jag och Helena kom upp redan på fredagen, då vi tyckte det var bäst så....
Kan ju säga att det verkligen var det, då man inte behövde gå upp alls tidigt på lördagen + att man redan hade gjort vid utställningsburarna till marsvinen dagen innan.

På lördagen så ställde jag bara Naomi, så det var inte så mycket att göra den dagen=P.
Sen då på kvällen var det dags för NM festen. Vi svenskar hade verkligen skit roligt vid vårat bord=D. Det var typ bara sevnskarna som höll igång, medans danskarna inte gjorde så mycket=P
I mitten av hela festen så var det även lite Bingo-spel, med massor av vinster, nästan lite för många... då det tog jätte lång tid att få den utdelade, så man orkade till slut inte bry sig mer, det var typ bara roligt de tre första gångerna...
Men lite saker fick jag med mig från Bingon, fast att jag bara förstod en tredje del av vilka siffror de sa=P

På söndagen så dömdes Katie och Jack bland de första raserna så från kl. 11.30 - 18.00 så hade jag "inget att göra", så jag fick gå och små kolla på andras marsvin och vad det fanns till salu.
Sen då vid kl. 18.00 så var det prisutdelning=D
Svenskarna tog många BIS placeringar och det resulterade i att vi vann landskampen!!

Nästa år så är NM i Norge, så då blir det förhoppningsvis så att jag kommer dit.... Det ser så ut nu i alla fall=)

Mina resultat då:
Katie den gamla crested damen på lite mer än 3år, fick cert och placerade sig som 2/4 i sin klass. Den bestod av 4st jätte fina de. golden honor, som jag tycker faktiskt var värda vars ett cert, men det var bara de tre första som fick=P. Så nu kan hon även titulera sig som DKCH.
Naomi min "lilla" satincrested junior på 4 månader (blir det idag), fick cert och blev även BIG. Eftersom det inte fanns några klippta långhårs juniorer att tävla med i final, så blev hon där med även direkt plaserad som BIS junior av sjaeldne varianterna.
Eftersom hon blev BIS junior i sjaeldne variant så får hon nu mera titulera sig som NMsvj-07.
Hon fick med sig en super stor & fin rosett och en pokal.
Jack gick det inget bra för.... =/
På grund av att det var lite drag i salen som utställningen hölls i så drog Jack på sig en ögon inflamation, som nu behandlas med noviform, så det blir väl bättre om någon dag.
Så han ville verkligen inte visa upp sig utan bara satt och hängde. Men domaren verkade inte tycka om honom något vidare.... fast att hon inte hittade några direkta fel på han, mer än att han var lite tunn=/

Lizas pappa Obsessions Caliber fick också cert och är nu DKCH han med=)
Stort grattis till det Helena och alla dina andra fina placeringar!

Men nu är det bara till att ta nya tag inför Skivarp, då det är samma domare som dömde mina marsvin idag... =P
Det är även engelsk domare i petklass, vilket ska bli väldigt roligt, då jag inte kan minnas någon gång jag har ställt för det=).

Nu ska jag snart gå och sova!!! Sov gott allesammans!
//Anna

Av Anna - 14 september 2007 10:55

Nu så är nästan allt packat, har bara några få saker kvar som jag ska packa ner sen precis innan vi ska åka.

Så ses på söndag!
//Anna

Av Anna - 13 september 2007 21:08

Nu har jag betalt och skickat iväg anmälan till Skivarp, så nu finns det ingen återvändo=P

Kan ju säga till alla marsvinsägare som bor i närheten av en Netto butik, att de har jätte billig bladpersilja=)
Den kostar bara 24,95kr/kg, så nu sitter mina marsvin och mumsar i sig massor!

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards