SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under december 2007

Av Anna - 30 december 2007 12:57

Nu är alla mina honor ute och motionerar sig på golvet!=)
De ska verkligen få springa av sig regällt idag, då det inte händer allt för ofta att de får komma ut och röra sig på en sådan stor yta=P
Men när de väl gör det, så är det mycket uppskattat.

När de sedan är klara, så ska även Jack få komma ut och röra på sig=P

Här är lite bilder som jag tog på flickorna!


Här är det full motionering igång!=P


Röret är Lizas fovorit!!!=)


Katie hälsar på Jack, och tycker nog att han också ska komma ut=P

//Anna

Av Anna - 28 december 2007 20:40

Sebacil är verkligen bra!
Inte nog med att det tar bort static på marsvinen, utan man kan även använda det på hundarna;)
Nu ikväll så hittade mamma en loppa på vår ena hund!!! Snabbt till apoteket, kl. 17.50=P Innan vi åkte så sa jag till mamma att vi kanske kan ta sebacil på hundarna, eftersom jag visste att det var mot loppor/löss.
Väl nere på apoteket så säger de att man ska ha expot eller sebacil=P Sebacil var det bästa enlig dem dessutom.
Så hem åkte vi och bada hundarna i det och sen städat av alla saker de varit i kontakt med. Ska bädda rent i min säng också innan jag lägger mig, ryser i kroppen när jag tänker på att jag kanske haft sällskap där=S

Sen så kom jag även på lite smarta inställningar på min kamera, så bilderna blev bättre nu än innan=P Så det kommer att läggas in nya bilder på hemsidan igen.

//Anna

Av Anna - 28 december 2007 14:29

Nu har mina marsvin fått rent i sina burar, och eftersom jag fått en ny kamera så kunde jag inte låta bli att ta några bilder=P
Har inte tagit någon ny bild på flickburen på länge dessutom, och det har tillkommit en hel del nytt i den, så det var på tiden att en ny bild togs.


//Anna

Av Anna - 28 december 2007 12:02

Nu så ligger det nya bilder på alla marsvinen ute på min hemsida (www.starlights.webb.se).

Måste bara visa upp hur snygg Vile är, han är alltså den hanen som jag fått låna till mina två töser Naomi och Liza.

Förtillfället så går han tillsammans med Naomi och sen den 16 februari ska Liza få flytta in till honom! Tusen tack Marita för jag får låna honom!
Den 16 februari ska även Jack få åka med Marita hem och para en fin self pe. golden hona.=)

Nu ska jag gå och städa burarna till mina marsvin! Så de blir nog riktigt glada idag.

//Anna

Av Anna - 27 december 2007 19:35

Har varit iväg och köpt mig en Canon IXUS 70 nu idag på ONOFF=P
Så nu har jag tagit nya kort på marsvinen, tyvärr så blev de mörka när jag tog utan blixt, så det fick bli med blixt. Imorgon hade jag tänkt att ta nya foto när det är ljust ute.

//Anna

Av Anna - 25 december 2007 09:55

Hade tänkt mig att köpa en ny digital kamera av pengarna som jag fick i julklapp. Vet inte riktigt vilken dag, men i alla fall nu någon av de närmaste.

Jag har kollat på en Canon IXUS70, så förmodligen blir det väl en sådan....

Så inom kort kan man se nya bilder på marsvinen inne på hemsidan=) Förmodligen så dyker det väl även upp något här i bloggen också.....

//Anna

Av Anna - 22 december 2007 16:57

Naomi har inte brunstar varken igår eller idag, men som sagt så har hon imorgon på sig också..... men jag håller tummarna för att hon inte kommer brunsta imorgon!!!

Skulle hon inte brunsta imorgon, så blir det bebisar runt den 15 februari, förmodligen den 13 (då många i släckten fött på dräktighetsdygn 68).
Vill i alla fall att de ska komma innan den 16, eftersom hela den dagen kommer jag vara iväg på utställning i Landskrona.

Naomis vikt idag: 1160g! Ingen liten dam hon inte=P

//Anna

Av Anna - 21 december 2007 16:52

Inget MM hos mig idag, så det kommer som tidigast på torsdag=(

MEN som tur var fick Sandra (SMF 237 Sweet Dream's) sitt MM idag=) Så jag fick springa ner till henne och låna det=P
Måste säga att det var ett förtjusande snyggt marsvin på första sidan;P

Blev väldigt glatt överraskad av artiklen som Mette Lybek Ryelökke skrivit om OD=) Mycket bra artikel som borde läsas av alla, speciellt de som är emot satinavel!!!
Känns som att de på andra sidan sundet har en liknande uppfattning som jag om OD=)

Kan meddela att marsvinen var blev väldigt glada över grönkålen, och de kommer få det ikväll igen i deras nystädade burar=P

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards