SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 15 mars 2008

Av Anna - 15 mars 2008 10:57

Har städat burarna, duschat och ätit frukost nu....
Nami som inte brunstat sedan den 20/2 och där med måste vara dräktig, fick flytta ner till stora golvburen med de andra honorna. Det gick väldigt lugnt till och inget tjafs alls, är så stolt över mina flickor som inte har något emot alls att få nya familjemedlemmar=) Så nu är det bara Tudor och Liza som går tillsammans i den andra buren.

Efter att jag städat burarna så slutade Tudor vara på Liza och låg istället helt utmattad under taket. Hödre dock honom nu precis att han var på henne lite. Men det konstiga är att detta liknar exakt det som hände på kvällen den 3/3.... hmm så jag har ingen aning alls vad de två håller på med. Men Liza knipper igen i alla fall och verkar inte vara så jätte förtjust i att han är på henne, men emellan åt låter hon honom vara det endå..... =/
Jag är i alla fall nästan säker på att hon inte blev parad/dräktig den 16/2 när jag satte ihop dem, för så skulle hon ha gått 4v idag, vilket är högst otroligt då hennes mage är fast och fin som vanligt och jag inte kan känna något i den och sen hennes vikt talar inte för det i heller.

Vägde även honorna och Nami fortsätter att öka, vägde 1148g idag!=) Liza däremot ligger och pendlar lite över 1kg och 1030g, idag vägde hon 1012g, så det verkar faktiskt inte som att hon är dräktig eller så har dräktigheten inte gått så långt.

Nu ska jag snart gå ner och baka en annanas paj till våra gäster som kommer vid 14 tiden!=) Mums!

//Anna

Av Anna - 15 mars 2008 08:01

Liza och Tudor har hållt på att föra oväsen ett bra tag nu på morgonen och han är på henne väldigt mycket, men jag kan bara inte få ihop att han ska brunsta idag!=S
Liza vill i och för sig inte mycket just nu, men de beter sig precis som att hon ska till att brunsta när som helst.....

Satte ju ihop dem den 16/2 och då blev hon kladdig, sen har jag ev. en parning den 3-4/3, det går ju ihop 16-17 dagar mellan.
Men om hon brunstar idag.... då skulle hon alltså ha brunstat runt den 28/2, vilket hon inte gjort alls!=/
Är det någon som får ihop detta överhuvudtaget?

Är det bara Tudor som fått sig ett ryck, så har inte sett att han varit på Nami något i heller, men i och för sig så är hon väldigt smart och har gått upp och satt sig på hustaket.=)

Nu ska jag i alla fall städa burarna till marsvinen och så får jag hålla koll på om hon blir parad eller om det bara är i Tudors huvud hon brunstar!=P

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards