SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 19 september 2008

Av Anna - 19 september 2008 20:22

Vaknade med värsta migränen imorse, så efter en liten tablett och några timmars vila mådde jag mycket bättre fram mot eftermiddagen. Så vid 15 tiden tänkte jag ta och städa marsvinsburarna, som jag inte orkade/hann igår.
Tar upp lilla Julia och pussar lite på henne och så slår en tanke mig bara, "vad hon såg mjällig ut vid rumpan, bäst att kolla igenom så det inte är static". Ställer mig vid fönstret först och sedan under en stark lampa. Tycker definitivt att det inte liknar mjäll längre när jag börjar kolla igenom hela henne, så det blev ju bara till att ta ut de andra och kolla igenom de med.
Katie hade bara lite lite smått i rumpan, Olga var full med mjäll så henne kollade jag inte så jätte noga, men sen när jag började kolla Liza blev jag riktigt övertygad om att det verkligen var static, hon hade rättså mycket bak på sin rumpa och inget vanligt mjäll alls.
Jack, Max och Rodde hade där emot inget alls som jag kunde se när jag gjorde en snabb titt på dem med.
Men alla åkte endå i ett bad med sebacil, så nu luktar det väldigt "gott" här hemma.... hmmm....=P

Känns ju skönt att jag upptäckte det i så god tid så att jag kommer hinna bli av med det till utställningen om 3 veckor. Brukar iofs kolla igenom dem varje vecka när jag städar burarna, men hade troligen inte gjort det idag då jag som sagt inte mått bra idag och ville bara få burstädningen överstökad.

Men nu när det blev sebacilbad för alla marsvinen tog jag även och gjorde en liten storstädning av burarna. Spolade av och tvättade killarnas burar i duschen och sen stora buren torkade jag av med vatten och lite piss off.
Våttorkade även golvet i marsvinsrummet, vilket nog var ett bra tag sedan.... brukar bara dammsuga det annars i vanliga fall.
Så nu är det gnistrande fint uppe hos dem och med den här "härliga" doften av sebacil.....;)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards