SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 1 september 2008

Av Anna - 1 september 2008 21:01

Har sutit och gosat med lilla Julia nu ikväll, passade på att ta några nya bilder på henne, så att ni kan se hur söt hon blivit!;P


Lite mys uppe på mattes axel, favorit stället efter myspåsen.


Profilbild, där man verkligen ser hennes stora fina ögon!


Andra sidan. =)


Framifrån.


Söta lilla pussmunnen, med alla fina morrhår som står åt alla håll.=P

Nä nu ska jag se på 2½ men!

//Anna

Av Anna - 1 september 2008 17:55

Man skulle kunna tro att alla mataffärer i Ängelholm håller på att slå reckord i billiga grönsaker. Såg precis att Netto har vit paprika för 9.90kr/kg även denna veckan och sedan På Coop kostar bladpersiljan endast 24.90kr/kg
Så det får bli en tur till de ställena denna veckan också, marsvinen kommer ju i alla fall att bli super lyckliga över bladpersilja!;P
Och mattes plånbok mår ännu bättre av alla dessa billiga grönsaker, det sved faktiskt en del i den idag när jag köpte seriekort för 1250kr... XD

Det är en väldig tur att jag får pengar innan det är dags att betala till Borås utställningen och innan det är dags att åka iväg till själva utställningarna i oktober!
Min ekonomi är ju inte den bästa nu när jag är mitt uppe i att ta ett svindyrt körkort! Så nu gäller det att snåla lite i september och oktober.=/

//Anna

Av Anna - 1 september 2008 15:15

Ica Maxi i Ängelholm håller nog på att försöka slå reckord i billig "marsvinsmat" denna veckan!=P
Inte nog med att vitkålen är svin billig, utan även morötterna är det, båda sorterna kostar denna veckan 2,90kr/kg. Var och handlade ca 5kg av varje idag och både morötterna och vitkålen var jätte fina, därför kunde jag köpa så mycket som jag gjorde.
Har ju inte så många marsvin nu (7st), så 10kg grönsaker lär ju räcka ett tag framöver. Får se i slutet av veckan hur mycket jag har kvar, för det gäller ju att köpa mycket när det är så här super billigt!!

Maxi brukar inte vara den billigaste affären när det gäller grönsaker heller, så denna veckan har Netto verkligen fått hård konkurens.;)

Köpte även några gröna paprikor till marsvinen, kostade 19,90kr/kg, men jag kan ju inte "svälta" mina små älskligar på bara vitkål och morötter, då hade de inte blivit glada eftersom paprika är deras absoluta favortit!=P
Fast gräs är ju också populärt, som de fick igår kväll.

Nä nu vet jag inte vad jag ska hitta på, men jag har inget mer att skriva här nu i alla fall....

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards