SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 12 september 2008

Av Anna - 12 september 2008 19:27

Såg igår att de på riks hemsida uppdaterat ställningen i årets marsvin (t.o.m. 31 augusti). Tre stycken Starlight's djur låg mycket bra till! Skoj!=)

SCH Guldpet Starlight's Strawberry Girl, "Liza", satin de. golden.
1:a av alla satin på 425p (4st cert, 1st BIR-R, 3st BIR, BIS1, BIS3 & BIS 6), har 175p ner till 2:an.

SjrV-08 Starlight's Amazing Grace, satin de. golden.
2:a av alla satin på 250p (5st cert & 5st BIR), har 20p ner till 3:an.

SV-08 SCH Guldpet Starlight's Nami, satincrested de. golden.
1:a av alla satincrested på 495p (5st cert, 5st BIR, BIS 3, BIS 4, BIS 6 & BIS 9), har hela 295p ner till 2:an!!!=D

Sen låg Katie på en 9:e plats i årets pet på 310p.=)
 
 
Hann inte skriva så mycket igår kväll, men det är i alla fall bestämt nu att jag istället för Forbidden Fruit ska får hem SCH Imargos Elektra. Får hem henne i samband med utställningen 4 oktober i Landskrona.
Hon är en super fin self hona, som jag tror kommer göra kanon fina ungar med crested hanen Jerona's Golden Star. Tror inte att Elektra lämnat några rödögda ungar... hmmm.... ska kolla upp det lite närmre.
Hennes mamma är i alla fall opiggmenterad och ruby eyed och på Johnnys sida är både pappa, farfar och mormor opiggmenterade. Hans farfar och mormor är även de ruby eyed.
En opiggmenterad Eng. Crested ruby eyed hona hade ju verkligen inte sutit fel (snyggt!). Så det ska faktiskt bli riktigt skoj att se vad som kan komma ur denna kombinationen!=P
 
 
Sen igår kväll efter att jag städat burarna till marsvinen, fick Liza flytta ner till de andra flickorna i den stora buren. Troligen så brunstade hon även igår under dagen, eftersom Rodde visade mycket större intresse för henne och hon blev lite kladdig. Men Liza verkade inte vilja bli parad denna gången heller.
Huvudanledningen till att jag särade på dem redan igår är att jag vill att det ska ha gått minst tio veckor sedan de särades till utställningen 22 november. För har det då inte kommit några ungar innan utställningen, kan jag vara säker på att hon inte är dräktig, och kan då ta med och ställa ut henne där och även på julshowen i december.
Dessutom så tror jag att om hon inte lyckats blivit dräktig på något av dessa tre brunsten, så lär hon ju förmodligen inte bli det sen heller.... =/
Så eftersom jag gärna vill ställa henne två gånger till i år, så hon får mer poäng till året, tyckte jag att detta var det bästa alternativet. Men självklart skulle det vara mycket bättre om hon verkligen är dräktig!
Så nu återstår det alltså bara att se om Liza är dräktig eller inte.... är hon det inte, kommer jag inte göra något nytt försök med henne heller. Jätte tråkigt om jag inte får någon unge efter mitt finaste marsvin, men jag har som tur lilla Julia som är efter Lizas kullbror, så linjen lever ju i alla fall kvar i henne.=)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards