SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

Bebisarna fem veckor!

Av Anna - 20 augusti 2008 14:25

Idag är det exakt fem veckor sedan Naomi födde fram sina 6 små underverk! Två klarade ju sig tyvärr inte, men de andra fyra som lever idag är normal stora och är inte små trots de är handmatade sedan två dagars ålder.=)

Alla är otroligt framåt och nyfikna, vilket till stor del har att göra med att de just är handmatade från mycket tidig ålder, men sen hade Naomi ett otroligt fin temperament också.
Hennes lilla dotter Julia som jag ska behålla har exakt samma temperament, dock är hon lite vildare nu eftersom hon är en liten bebis fortfarande. Men hon är lika pussig, gosig och pratig, och kanske hon också blir lika förtjust i att bli kliad under hakan som hennes mamma var.=P

Ungen som definitivt är lugnast i kullen är satincresten, som även är störst av dem alla, hon sitter så lugnt och still när hon är ute och bryr sig inte om något annat.

Den andra crested honan har däremot mycket mer spring i benen och hon ska hela tiden undersöka allt som finns runtomkring henne.=P

Minstingen är crested hanen, men ack så tuff han är och kommer fram vid burkanten när det är matdags för att hämta en paprika bit!=)

Nu är det bestämt att honorna kommer flytta på fredag, tror deras nya matte kommer bli super glad för dem!=) Hörde ju igår att hon köpt saker till dem för 1500kr, så bortskämda är nog bara förnamnet på vad de kommer bli!;)
Kommer verkligen sakna dem, men de kommer ju hit på besök igen i oktober då deras matte ska åka på semester, så de kommer bo här i en vecka då.

//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards