SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Anna - 19 augusti 2008 10:20

Idag ska jag bara ta det lugnt, sitta framför datorn, mysa lite med "bäbis", se VBÅ på TV och ta någon promenad med hundarna.=)
Är ju endast två dagar kvar nu tills skolan börjar, så det gäller ju att njuta av den sista ledigheten!=P

Alla marsvinen mår bra och fram mot helgen kommer fyra stycken att flytta. Det är lilla Johnny ska flytta hem till sin andra matte, med som sällskap ska den lilla crested hanen från Naomis kull flytta med. Han ska ju inte flytta till sitt nya hem förrän 18 oktober ju, så det blir perfekt sällskap till lilla Johnny ju. Johnny ska ju sedan sättas i avel så då löser sig sällskapet av en vacker Champion hona!;)
Just nu går de små pojkarna här hemma i en bur tillsammans och det går super bra! De uppskattar att ha en lekkamrat i samma ålder.=P
Sen är det de två honorna, My Love Is Pink och Pink Lady, från Naomis kull som ska flytta hem till deras nya matte.=)

Så ja sen har jag bara 6st marsvin! (+ roan hanen då som går med Liza).
Inte mycket, men jag tycker faktiskt att det är riktigt skönt att inte ha fler. Men det lär bli fler, Forbidden Fruit kommer ju att flytta hit i slutet av året eller i början av nästa och sen är förhoppningsvis Liza dräktig.

Liza ja, hon brunstade och blev ju parad den 6 augusti, så runt den 22 augusti räknar jag med att hon ska brunsta igen om parningen inte tog. Hon har i alla fall ökat lite i vikt, men vilket jag tror har att göra med att hon nu går i en mindre bur än vad hon är van vid. Hon ökade ju också förra gången hon skulle paras, och lurade mig som trodde att det berodde på att hon var dräktig i ett tidigt stadie!=P

Nu blev det lite längre än vad jag tänkt mig.....

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards