SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Anna - 31 augusti 2008 08:59

Ja då var det redan sista dagen i augusti, bara september månad kvar innan oktober då det är dags för ett par utställningar med marsvinen igen!
Har konstigt nog blivit utställningssugen nu igen, för någon vecka sedan, efter Laholmsutställningen, tyckte jag att det skulle bli så skönt med ett långt uppehåll efter alla (långa) utställningar det blivit under sommaren.

En av de främsta anledningarna till att jag blivit riktigt utställningssugen nu igen beror säkert på att lilla Julia har börjat färga ur nu, och den riktiga golden färgen ser mycket fin ut!! Hela hon ser super ut!
Men det är ju faktiskt bra att det är några veckor kvar innan utställningen i Landskrona, så att hon förhoppningsvis hinner färga ur helt.
Cresten har också börjat få sin fina form och centrumet på den ser riktigt bra ut, hon var ju den i kullen som hade finast crest, så jag har därför stora förhoppningar på att den kommer bli riktigt bra. Tinky med sin superfina crest ligger ju dessutom bakom på båda sidorna, sådana crestar vill jag ha på alla mina marsvin!=P

Igår kväll tillbringade jag på stranden med hunden (Kenshou). Vi cyklade ner vid 19 tiden och sedan gick vi en lång skön promenad på stranden och tränade på lite olika saker, där emellan blev det rättså mycket bus också.;)
När vi sedan skulle hem fick han springa bredvid cykeln hela vägen hem, åkte i cykelkorgen när vi skulle ner till stranden, jag har nämnligen kommit på att han springer faktiskt på riktigt bra när han vet att vi är på väg hem.
Vanligt vis är han inte alls förtjust i att springa bredvid cykeln, men alla gånger man då vänder om så att man cyklar med honom åt det hållet vårat hus ligger, springer han på bra.=P
Fast igår när vi då cyklade hem kollade han på mig med sina vackra runda ögon precis som han tänkte "varför får jag inte sitta i min cykelkorg!!!".

Nä nu ska jag nog äta lite frukost och sen gosa med Julia, tror jag.... Ska i alla fall iväg lite på eftermiddagen idag och sen måste jag också handla grönsaker till marsvinen.

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards