SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Anna - 6 augusti 2008 11:56

Eftermiddagen/kvällen igår tillbringades med att såga björk till marsvinen. Så något positivt blev det av alla träd som stormen blåst ner.
Första gången marsvinen fick smaka björk och hos vissa blev det stor succé, medan andra bara smakade lite på det. Den som gillade det bäst var Tudor, som ätit upp alla blad på sin gren imorse!=)

Lite bilder från igår....


Stora buren som just nu ser ut mer som en djungel!


En bild till från stora buren...


Olga mitt inne i djungeln av björk!


Katie smakar på de saftiga björklöven.


Nya hanen Johnny kollar vad Jack har hittat för något gott att äta!


Tillsist Liza med sin pojkvän Rodde.

Idag har jag varit iväg och handlat billig paprika till marsvinen, var tvungen att vara tidig till affären eftersom den tar slut så fort! Som igår när vi var där på eftermiddagen, allt var slut, folk hade köpt lådvis med paprika!
Så nu plockade jag åt mig tre fulla påsar som tillsammans vägde precis under 5kg, som sagt det gäller ju att passa på när där är och det bara kostar 10kr/kg!
Även vitkål har jag köpt, kostade bara 5kr/kg denna veckan!
Så nu känns det som att jag har mat till marsvinen i nästan en månad framåt....^^'
Paprikan håller sig iallafall i ca tre veckor innan den börjar skrynkla sig, så det borde jag ha använt upp tills dess.....

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards