SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Anna - 4 augusti 2008 17:35

Tänkte presentera de nya marsvinen som flyttade med hem i helgen!

Först ut Jerona's Golden Star!

Jätte söt hane som jag tror kommer kunna tillföra mycket i aveln. Han har en super fin crest som har otroligt fint djup och form. Färgen är riktgt fin den med, lite åt det ljusa hållet men ser ut att vara genomfärgad ända ner i botten! Piggmenteringen är super bra den med!
Detta är tre saker som definitivt behövs förbättras hos mina djur, så han passar perfekt.
Går ihop med Jack nu, vilket går jätte bra!

Nästa är SCH Muffe's Rododendron.

Förvisso inlånad, men kommer bo här ett tag framöver.
Riktigt fin roan hane som jag hoppas kan få Liza dräktig. Är helt obesläktad med mina och har en mycket intressant stamtavla med mycket engelskt bakom!

Får uppdatera min hemsida nu med bilder på dessa snygga herrar! Men först en bild på kärleksparet!=P



//Anna

Av Anna - 4 augusti 2008 11:51

Resultat lördagen:

Katie - 2/3 CK, 1/2 92p silverkort och BIS pet 1!!!!
Tudor - 1/4 91p och silverkort.

Lyckad dag, speciellt för lånedjuren som jag även hade med och visade.
SV-08 SCH Starlight's Nami fick silverkort i pet (saknar bara 1 nu för att få titeln guldpet), sen i ras blev hon BIR med cert och slutade som BIS 3 i stora finalen!!!!
Obsessions Mystified, som jag ska ta en kull på i vinter, blev BIR-R med cert!
SjrV-08 Starlight's Amazing Grace blev BIRjr med cert!


Resultat söndagen:

Katie - 1/4 88p Cert BIR-R, 1/2 91p silverkort.
Tudor - 1/2 86p, 4/5 89p.

En inte så lyckad dag för Tudors del, vilket berodde på att hans ena ögat börjat rinna lite och sen var lite snorig.
Men även detta en mycket lyckad dag för lånedjuren!=P
SV-08 SCH Starlight's Nami blev även denna dag BIR med cert och slutade som BIS 4 i stora finalen!!!!
Obsessions Mystified blev BIR med cert!
SjrV-08 Starlight's Amazing Grace blev BIRjr med cert!

Riktigt skoj att det går så bra för Starlight's djuren, även om det inte är jag som äger dessa.
Något annat som är riktigt skoj är när man får beröm från domarna att man har fina marsvin. Nami speciellt var det som fick massor med beröm av båda de engelska domarna, de tyckte så mycket om henne så att de var tvunga att ta några fina foto på henne! *Stolt uppfödare* ;P
Sen fick jag även beröm för att mina marsvin har otroligt bra typ huvudet. Jätte skoj att får höra sånt, det gör att man blir extra taggad till att fortsätta med marsvinsavel. Och speceillt när det hänt lite tråkiga saker i marsvinsstallet mår man bättre när man får positiv respons från andra!=)

Tack Helena, Angelika och Annelee för trevligt resesällskap och grattis till era fina resultat!

Så ja denna utställningen sammanfattas som mycket lyckad, tycker jag!

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards