SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna - 20 oktober 2008 18:40

Idag har jag varit lite kreativ och tagit nya foto på alla marsvinen!=) Kolla in på hemsidan. Bilden på sötaste crested honan Julia var nog den som jag blev mest nöjd med.=P


Sen var jag med min syster uppe på Maxi och där hade de jätte billig brysselkål, 500g för 5kr. Så jag köpte ett nät, så det ska bli jätte skoj att se vad de tycker om det med tanke på att de aldrig ätit det förrut!=P
Vidare rapport om det följer.....

Av Anna - 19 oktober 2008 16:36

Har inte haft någon omröstning på mycket länge nu, så efter att ha hittat en omröstning i en annan blogg, bestämde jag mig för att göra samma här i min blogg. Omröstningen handlar om vilket av mina marsvin som du skulle säga är din favorit.

Vet du inte vem som är vem eller hur de ser ut, finns det bilder inne på min hemsida!=)

Av Anna - 19 oktober 2008 10:02

Så nu är jag ut vilad efter en lååång dag igår!
Tack Helena, Angelika och Karola för en mycket trevlig resa med en lektion i "hur man sätter på ett par torkarblad".;) Även den trevliga, rökande tysken ska ha ett "tack" för lektionen i "hur man bänder på ett torkarblad"! XD
Detta är verkligen två väldigt nyttiga saker att veta när man har bil....!=P
Annars gick resa bra, vi körde bara liiite fel när vi skulle hem.

Väl framme i lokalen på morgonen såg man direkt att det skulle bli mycket trångt, det var ingen stor lokal alls, med tanke på hur många utställare det var. Men trotts detta blev det en mycket trevlig dag!=)
 
 
Mina resultat:

SCH Imargos Elektra, 2/16 90p & silverkort i pet - Detta var första gången som Elektra deltog i pet. Hon var jätte duktig och charmade domaren direkt!
Jerona's Golden Star, 1/1 88p & CK i ras och 5/15 89p i pet - Är riktigt nöjd med bedömningen och det enda "felet" på Johnny är att han saknar den där riktigt glödiga goldenfärgen.
Starlight's Pretty In Pink, 1/2 87p i ras och 5/15 88p i pet - Trotts att Julia bara fick 87p är jag faktiskt riktigt nöjd. Hon fick super bra kritik och det som drog ner på det hela var öronen, där fick hon bara 7p.
Polka Pig's Dark Knight Look, 3/4 86p i ras och 5/15 89p i pet - Vet inte vad "felet" var riktigt, men han fick i alla fall avdrag för att huvudet var något långt....=/
 
 
Så ja, denna utställning kan jag sumera som nöjd faktiskt, vilket kanske blev så för att det gick super bra för de två Starlight's djuren som ägs av K.
SjrV-08 Starlight's Amazing Grace fick nämnligen sitt sista cert och kan numera titulera sig som Svensk Champion också!!! Detta var min nione champion! *stolt*
Men det slutade inte där, för Grace tog även hem BIR:et.=)
SV-08 SCH GP Starlight's Nami blev även hon BIR med cert och slutade som BIS 9 i stora finalen!!!=D Detta var Namis 5:e BIS placering under detta året! Grattis!

Sen även ett stort grattis till H som äger Starlight's Sweet Miss Blue, kullsyster till Grace. Tilda, som hon kallas till vardags, lyckades nämnligen ta hem ett CK!=)

Starlight's Little Pink Star flyttade även igår hem till C med familj. Lycka till med honom och hoppas ni blir riktigt nöjda med honom!

Jerona's Golden Star sattes även ihop med satin honan SCH Obsessions Mystified igår, och ungar väntas någon gång i januari efter dem.
Tror det kommer bli en mycket fin kull, med kanon färg och mycket fina vältypade huvud som resultat!=)

Av Anna - 18 oktober 2008 23:36

Orkar inte skriva något större idag.... utan det får vänta tills imorgon. Har i alla fall uppdaterat hemsidan.

Sov gott!

Av Anna - 17 oktober 2008 20:26

Får väl börja med att presentera en liten kvällsgäst som hundarna hittade bredvid vår dörrtrappa. Var inte alls beredd på att där skulle sitta en igelkotte!=P

Brukar alltid släppa hundarna några meter innan vår garageinfart, så de har lite springtävling hem.... gjorde samma sak idag, men Kenshou vår hanhund stannade tvärt på mitten av sträckan och började sedan lukta sig uppför garageinfarten och mot dörren. Jag tänkte bara att det säkert hade varit någon människa som precis varit där och ringt på bara.
Men sedan dyker båda hundarna ner på andra sidan av trappan, och då tänkte jag att det kanske var vår lilla musgäst som kommit på ett nytt besök. Får bort hundarna och in dem, och då ser jag att där sitter en söt liten igelkotte. Stackars liten som säkert kommer frysa massor i natt.=(


Våran lilla kvälls kotte!=P
 
 
Imorgon är det äntligen dags för en utställning igen! Ska bli skoj att träffa alla (marsvins)vänner igen.=)

Har fått hem crested hanen Starlight's Little Pink Star nu, han är jätte fin och jag tror att hans nya familj kommer bli jätte glada över honom!;)

Av Anna - 16 oktober 2008 21:18

Matchen slutade 2-1 till Djurgården efter förlängning....=/
Men en poäng blev det ju i alla fall och med tanke på hur det höll på att sluta, är det väl godkänt.....=P

Av Anna - 16 oktober 2008 21:05

Sitter och lyssnar på hockeyn på radion, idag är det Djurgården som Rögle möter, och precis när jag postar det andra inlägget kvitterar Rögle till 1-1 med endast 4.27 minuter kvar!!!=D

Än är det inte slut....

Av Anna - 16 oktober 2008 20:58

Denna kvällen har till största del ägnats åt trimning och badning av marsvin, men även lite tass- och klovård. Så nu är marsvinen som ska med till utställningen helt klara.

Idag har marsvinen även fått nystädade burar, och nu så sitter de och mumsar i sig sina kvälls grönsaker.=)

Imorgon flyttar Java och Jade hem igen, så sen har jag endast två stycken burar! Vilket var mycket läääänge sedan!;P Skönt!

K kommer även imorgon kväll hit med Julias crested bror, som ska flytta i samband med utställningen på lördag. Han ska även ställas där, så jag ska ta och trimma lite på honom och se om han kanske kan behöva ett bad....

Nä nu har Heroes börjat!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards