SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av Anna - 13 oktober 2008 21:48

Ojojoj, så många anmälningar det var till denna utställningen då...=S Alla har tydligen bestämt sig för att åka till Borås den 18 oktober.=P

Det var:
~ 84 juniorer (10 self jr, 8 crested jr)

~ 158 seniorer
~ 132 pettar! =O

Det man kan se som positivt är väl att det var 15 pet juniorer anmälda av varje kön, vilket innebär att 3st silverkort får delas ut.=P
I ras är det lite svårare att säga om det är positivt eller inte med så många anmälningar.... men jag blev i alla fall mycket nöjd när jag såg domarfördelningen över raserna!=)

Av Anna - 13 oktober 2008 16:59

Japp nu ikväll fick marsvinen sig en liten överraskning!=P
Jag har nämligen börjat bli mycket slarvig med kligröten till dem, så det är rätt så många veckor nu sedan de fick det senast. Så alla marsvinen blev så klart överlyckliga när de såg vad matte kom med i skålarna för ett litet tag sedan.=)

Elektra som nog aldrig fått smaka på kligröt fattade direkt vad det hela gick ut på.=P Dessvärre fick honorna dela på en enda skål denna gången, då Jack och Max fick den andra. Så det blev lite trångt runt skålen i början, men de turades sedan om att äta ur den.

Trimningen av Julia och Max är klar nu, fanns inte så mycket att plocka på dem, så de är helt nedtrimmade nu. Så jag tror jag väntar tills torsdag att trimma igen, då ska de ju även badas.

Sitter fortfarande och väntar på bekräftelsen till utställningen som inte kommit än...... =/
 
 
Lite bilder från ikväll:


Trängsel runt grötskålen!=P


Olga, Elektra och Katie äter kligröt.


Finaste self hanen Max blev jätte glad när det serverades kligröt!=)


Även gästerna tyckte det var gott.

Av Anna - 13 oktober 2008 12:33

Så nu har jag varit ute med hundarna och passade på att ta med kameran ut i skogen för att ta ett fint höstfoto som jag kunde använda som bakgrund här i bloggen. Ja resultatet ser ni ju själva, och jag blev faktiskt riktigt nöjd med det.=)

Nä nu är det nog dags att ta tag i den här trimningen inför utställningen på lördag. VBÅ börjar ju om ca 15 min, så det kan man ju sitta och små titta på medans man plockar bort det värsta.=P

Annars händer det inte så mycket i dag. Har inte gjort något speciellt innan idag heller, mer än en körlektion och sen tog jag och städade ut det lite blött hö från marsvins burarna.

Nä, börja trimma var det nu som gällde....!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards