SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Anna - 12 oktober 2008 15:12

Hade inget speciellt att göra nu på eftermiddagen, så jag tog några bilder på Julia, vilket tyvärr inte resulterade i några bra bilder. Den lilla flickan kunde som vanligt inte sitta still *SUCK*..... Så istället blev det till att väga marsvinen, eftersom det var ett tag sedan alla marsvinen fick sig en vägning. Resultaten blev följande:
 
 
Olga, 4,5år, vägde 1250g - En helt lagom vikt för en gammaltant.

Katie, 4år, vägde 1084g - Eftersom hon inte är en jätte stor hona är detta en helt lagom vikt för henne, och jag tror fortfarande att hon skulle kunna placera sig bra på utställningar, även om hon numera är pensionerad från det (ett tag?).=P


Jack, 2år, vägde 1146 - Har gått ner lite i vikt sedan han fick en liten burkompis, som genast satte fart på Jack.

Elektra, 2år, vägde 1246g - Hennes mage är så mjuk och go, men jag tror nog att hon bör gå ner lite i vikt innan hon sätts med hane igen.

Liza, 1år, vägde 1160g - Är där några ungar i henne måntro? Hon har ju i alla fall ökat en del sedan hon sattes med Rodde i augusti, då vägde hon bara kilot.... men hade i och för sig varit rätt så sjuk i mitten av juli.

Julia, 2,5mån, vägde 496g - Nu börjar mattes lilla flicka bli riktigt stooor ju! Börjar lilla Wera (Westa;P) komma ikapp henne nu Sandra??;)
 
Max, 2,5 mån, vägde 756g - Ehh ja, vad ska man säga... Mycket STOR för sin ålder. Men vilken snygging det har blivit av den lille killen som kom hem till mig i augusti!;)
 
 
Vet inte om jag ska börja med trimningen lite i dag ändå och sen ta det sista på tisdag och torsdag... hmm... får fundera på det ett tag. Kan ju också göra så att jag trimmar två dagar i rad, alltså måndag, tisdag och torsdag.... även om jag inte tycker det är så jätte roligt.

Hoppas i alla fall att bekräftelsen till utställningen kommer snart, så man kan få se hur många anmälningar det är både totalt och per ras.=P

Av Anna - 12 oktober 2008 00:37

Har försökt få bloggen lite "höstigare" i utseendet, hit or shit?

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards