SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 20 juni 2008

GUBB J*VEL!!!!

Av Anna - 20 juni 2008 20:24

Jag är så förbannad så jag måste verkligen skriva av mig det!!!!! Grrrr!!!!
Var precis ute på prommenad med hundarna, och blev bemött på det mest omogna sätt, av en VUXEN människa!

Tar allt från början....
Jag och min kompis (har en cavalier king charels spaniel) går då ut med våra hndar, bestämmer oss för att ta den som går runt en lekplats och en fotbollsplan.

När vi kommer ungefär så vi passerat halva fotbolls planen, får jag syn på en golden retriver (ingen ägare i sikte), och säger till min kompis att hon får gå först så jag kan hålla in mina båda hundar. Kan ju tilläggas att mina hundar blir väldigt osäkra på vilt främmande hundar som kommer springandes rakt mot dem. Sashi vår tik dessutom har väldigt svårt för att acceptera nya hundar, och gör tydliga markeringar mot nya hundar som kommer för närma.
Men givetvis, fast min kompis går först, så springer den ju raka vägen mot mig och mina hundar. Så jag tar och försöker hålla mina hundar bakom mig samtidigt som jag förker putta bort hunden med benet, dessutom skriker jag högt "Vems är hunden!".
Efter ett tag kommer där en gubbe, och gissa vad han har mage till att göra när han ser sin hund springa runt mina samtidigt som jag har en hund som markerar mot hunden och en som morrar massor, jo han ställer sig och kollar!=O
Då skriker jag istället "Kan du ta hunden!".
Efter ett tag ger hunden upp och springer till sin husse som tar tag i dens halsband och börjar gå iväg. Inte en ursäkt eller något.

Nu kommer vi till den delen som fick mig att tända till som jag vet inte vad och bli mer förbannad än jag varit på väldigt länge!
Jag säger till honom "att så kan du inte ha din hund, då får ju f*n ha bättre koll!".
Då gör denna människa något helt oväntat faktiskt, han vänder sig om och skriker en hel ramsa med så otroligt fulla ord mot mig och min kompis!
Under tiden påpekar jag att det är totalt förbjudet att ha sin hund lös om man inte kan kontrollera som om den vore kopplad. D.v.s han hade bristande syn/kontroll över sin hund. Detta sa jag inte bara en gång, utan TRE gånger.
Då början människan svära ännu mer och dessutom ha mage att säga till oss "Skaffa riktigt hundar, de där små hundj*vlarna är inget att komma med!".
(Detta säger han som har en fet sönderavlad golden, som troligen kommer sova igenom hela sitt liv på deras vardagsrumms golv!)
Då blir jag ju ännu mer förbannad och drar till med att jag ska banne mig polisanmäla människan.
Som än en gång drar en lång ramsa av svordommar! Då kom det en och annan från mig med vill jag lova.=P
Men sen försvann han bakom en högre häck och DÅ slutade han.

Förbannad som jag var gick jag i väldigt snabb takt hem.

Ni som läser detta hoppas jag förstår hur förjävligt det är att VUXNA människor beter sig så här! Människan var dessutom inte något märkbart alkoholpåverkad (vilket annars kanske kunde förklarat lite av det otroligt dåliga beteendet!)

Har råkat ut för många lösspringande hundar under mina 7år med hund, vilket är en mycket bidragande del till att Kenshou blivit mycket mer osäker på nya hundar än han var som liten.

Sen något som alla som har sin hund lös, utan att ha inkallning på den, verkar inte förstår en sak. Att andra hundar kan vara rädda/aggresiva, för det är alltid samma sak man hör "Men min hund är ju såå snäll", ja men min kanske inte är det!!! Så långt är det aldrig någon av dessa som tänker. Vilket de borde, för de vill väl inte att deras hund ska komma till skada? Ibland undrar man...

Nä FY F*N för alla dessa puckon till hundägare som det finns där ute!!!! Grrrr!!!

Tilläggas kanske ska att denna hunden som sprang på oss, satt och sket utan för en trädgård när vi upptäckte den. Tror ni husse tog upp det?
Nä, så klat inte.

Sen tycker jag även att det är för dålig still av de personerna i trädgården brevid som inte gör ett skit när de ser vad som händer och hör allt, utan de bara står och glor.

//Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards