SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Anna - 16 juni 2008 16:45

Naomi har jag nu konstaterat som dräktig. Hur långt gången hon är är jag dessvärre inte helt säker på.

På hennes högra sida kan jag känna en större klump, dock svårt att säga om det är en stor bebis eller två mindre...

Men jag har i alla fall svårt att tro att det tog första brunstet den 24 april, för då borde fosterna alltså vara nästan åtta veckor...... vilket jag inte tror, om det inte är så att det bara är en unge som i sådana fall ligger på hennes högra sida.

Utan jag tror nog att det tog på brunstet därefter vilket borde vara runt den 10 maj.  Detta kan även stämma överens med storleken på det jag kan känna på hennes vänstra sida, att det är ett fem veckor gammalt foster.

Så tog det på andra brunstet så tror jag att det blir en lagom kull på tre ungar, annars om det tog på första är det nog bara en stor unge.
Ska bli riktigt intressant att se vad det blir för något i denna kull, då jag har rättså stora förväntningar på den.=)

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards