SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 28 juni 2008

=D

Av Anna - 28 juni 2008 23:56

Måste dela med mig om en sak som jag såg precis.=P

Var inne på SM hemsidan och såg att den var uppdaterad igår, och nu stod det ute hur många i varje ras som var anmälda.
Endast en satincrested var anmäld till hela utställningen, och vem kan det vara......?;)

Jo, så klart finaste SCH Starlight's Nami! Som även fick cert och blev BIR på utställningen idag!
Dock ägs hon inte av mig, men det är min uppfödning så jag är nästan lika glad endå.;) Sen eftersom hennes matte inte kan åka på SM:et själv ska jag ta med och visa henne.=)


SCH Starlight's Nami.

För övrigt var det inte många anmälda satins heller..... 3st juniorer och 6st seniorer, varav jag har med mig 3st (1 junior & 2 seniorer).
Cresteds var där däremot lite mer 19st seniorer....

Nä nu blev jag jätte sugen på att komma iväg på SM:et! Men jag får vänta två veckor till.... =P

//Anna

Av Anna - 28 juni 2008 20:57

Kom hem för ca 1,5 timme från utställningen i Starrkärr som jag varit på idag, så utställningen gick faktiskt ganska fort, vilket var skönt så att man i alla fall var hemma i någorlunda tid idag.

Åkte upp tillsammans med Angelika och Helena. Jag tror faktiskt att vi alla var riktigt nöjda efter dagens utställning, då alla hade med sig en BIS placering hem!=)

Mina djurs resultat då....
Liza - ras: 1/1 90p, cert, BIR och slutade sen som BIS 3 i finalen!!!=D
         pet: 4/5 89p.

Katie - ras: 2/2 88p, CK.
           pet: 1/2 91p, silverkort och blev sen BIS pet 6 i finalen!

Så jag är mycket nöjd med dagen kan man säga!

Men nu blir det till att ladda inför SM som är om bara 2v, ska bli jätte skoj att komma iväg på det!=P

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards