SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 7 juni 2008

Av Anna - 7 juni 2008 13:02

Har inte haft mycket till motivation att skriva i min blogg nu den senaste tiden. Detta har till största del berott på att jag haft två stycken marsvin som inte mått bra.

Naomi som mådde dåligt när jag fick hem henne, hade gått ner mycket i vikt och var inte alls sig själv. Så avlivning fanns faktiskt i mina tankar, och jag har vet inte hur många gånger jag gråtit över henne.:'(
Men efter lite intensivvård så har hon faktiskt piggnat på!=) och ökat i alla fall 40-50g i vikt!

Däremot min teddy hona Princess fick somna in idag.='(
Hon har haft urinvägsinfektioner nu av och till i i alla fall 2år, och nu på senaste tiden har det även börjat bildas urinsten, vilket gjort att hon haft stora svårigheter med att kissa och ibland bara sitter och riktigt krystar för att få ut lite kiss. Men nu slipper hon all smärta.
R.I.P Duettens Princess 040904-080607.


I tisdags blev ungarna 5v, så Namis matte var här och hämtade hem henne och den söta satinhonan Grace.
Snart är det även dags för self hanen att flytta, väntar bara på att hans tilltänka burkompis ska bli lite större. "Danne" själv behöver verkligen inte det, han väger nämnligen "bara" 444g idag!=P
Den lilla self honan kommer att få stanna kvar här enda fram tills SM helgen.


Annars har det nog inte hänt något mer här, ska ta ut och börja trimma på Liza och Tudor som ska med till Landskrona utställningen nästa lördag.

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards