SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 9 augusti 2009

Av Anna - 9 augusti 2009 10:00

Äntligen har man fått sova ut ordentligt, bestämde mig igår för att verkligen sova hur länge jag ville och vakna när jag vaknade idag. Detta kändes verkligen behövt efter två tidiga mornar i rad.

I fredags var det tidig morgon (redan vid 5.15!!) för att jag skulle iväg på ett muntligtprov till en utbildning som jag sökt till, hoppas verkligen jag kommer in där då detta verkligen är det jag helst av allt vill gå. Besked om jag kommit in får jag måndag/tisdag.

Sedan imorgon var det också tidig uppstigning som gällde, dock inte lika tidig som på fredagen utan vid 8.45 Detta för att vi skulle köra ner på shibaträff i Malmö, slutade med att vi var borta hela 12 timmar! Behöver jag säga hur trevligt vi hade? ;)


Så idag blir det mest slappedag och datordag. Men jag får väl dra mig ut i det fina vädret en stund också, kanske åka och ta ett dopp med hundarna i havet ikväll.

Kan iallafall meddela att transport och allt löst sig för Golden Beauty, så det är alltså helt klart nu att han flyttar på utställningen i Laholm den 22 augusti. Tror han kommer få ett kanon hem hos N och hennes fyra månaders gamla marsvinshane Bamse. Tack J för hjälpen med transporten! :)


Har inte så mycket annat att skriva om.... Ska skicka iväg anmälan till Laholmsutställningen nu i början av veckan och sedan är det bara till att sätta igång med trimningen på Max, som jagar sitt sista cert!

Sedan kommer Julia också brunsta denna veckan, vilket vi inte hoppas, om parningen inte tog den 31/7. Så jag ska hålla extra koll på henne i slutet av veckan.

Kommer nog även bli ett besök hos Sofie i veckan för att ta en närmare titt på Java och min selfhane Max små bebisar, som faktiskt är 3 veckor idag!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards