SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Anna - 2 augusti 2009 15:06

Ja, det kan man undra. Det som var så fint väder i morse med strålande sol och nästan inga moln alls.... =/
Varmt är det iallafall fortfarande så istället för stranden fick marsvinen komma ut i trädgården och äta gräs. Alltid lika roligt att se hur mycket de uppskattar att få komma ut, och frågar man dem så tyckte de nog bara det var skönt att solen inte tittade fram allt för ofta.


Känns som detta kommer bli en datordag nu istället....

Av Anna - 2 augusti 2009 11:31

Vaknade i morse vid 8-tiden och hörde hur något av marsvinen höll på att skrika och pipa från marsvinsrummet. Blev inte riktigt klok på vem det var som höll på eftersom jag inte kände igen "dialekten" riktigt, men det lät nästan som när vissa av mina honor blivit parade.... Men Julia blev ju parad natten till fredag, så jag slog bort det med att det säkert var hanen jag lånat till Julia som fått lite fnatt.
Somnade om och vaknade sen igen vid 10-tiden, då höll de fortfarande på, så jag var tvungen att gå upp och se vad som stod på. När jag kom upp i rummet så satt ju såklart alla där snälla och lugna och gjorde inget. Går ner och då börjar det igen! Så jag går upp igen eftersom jag ändå ska ge Olga sitt bactrim vid denna tiden. När jag står där och ger Olga sin medicin så kör de igång igen, och inte var det den lånade som lät, utan nej det var Elektra som skrek för att hennes andra burkompis Katie försökte para sig med henne. Stackars Elektra, som nästan aldrig låter iallafall inte så högt, satt bara där och pep för hon ville bli lämnad ifred. Jaja, det blir bättre snart igen, de håller ju som tur är bara på såhär när de brunstat.


Till Julia sen som blev parad natten till fredag, blev verkligen rejält parad, proppen satt till och med kvar på morgonen därefter! Sedan började den lossna successivt, men idag fick jag ta fram saxen och klippa bort den från pälsen där den efter att ha lossnat satt sig fast som klister.


Funderar på vad jag ska hitta på idag när det är så fint väder ute... Tror det blir en tur ner på stranden för att bada lite. Blir kanske en långtur med hundarna senare idag också när det börjar kyla av lite.


Här kommer en ny bild på Golden Beauty som finns till salu. Bilden är tagen i fredags. Han är verkligen jätte fin, super fint huvud och kropp, jätte stora och fina ögon och öron, med en riktig kanon färg!
Så även om han har ett litet veck på högerörat tror jag han kommer hävda sig bra i rasklass. I petklass är det skriven succé med den fina stadiga kroppen som han har.;)


Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards