SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Anna - 3 augusti 2009 11:07

Det är många av mina marsvin som fyller år nu känns det som. Idag är det gamlingen Katie som fyller 5år!!!

När jag för snart fem år sedan fick hemma denna söta lilla flicka, som då hade väldigt skum grå/brun färg, trodde jag aldrig att den "fula ankungen" skulle växa till sig till en så vacker skapelse som hon är idag. Fick ju hem Katie för att Olga blivit ensam kvar då hennes två äldre burkompisar dött med endast 12 dagars mellanrum, och det helt gratis just pga. hennes mycket märkliga färg som liten.

Att det sedan skulle visa sig att hon blev ett riktigt toppdjur kom att förvåna mig mycket. På henne första (dubbel)utställning som jag ställde henne i ras var mest på skoj för att få en bedömning, lyckades hon få cert för båda domarna! Utställningen därefter stod hon sedan som klar Champion!! Därefter har hon även samlat på sig titlarna Svensk Vinnare -07, Dansk Champion och Guldpet.:)


Stort Grattis Katie på din 5års dag!


Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards