SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 21 juli 2009

Av Anna - 21 juli 2009 17:39

Idag har marsvinen fått nystädade burar och de blev riktigt glada. En lite tråkig nyhet här hemma är dock att Olga, min äldsta hona som fyller 6år i januari, har börjat visa symptom på urinvägsinfektion/urinsten den senaste tiden. Nu när burarna var nystädade hörde jag att hon pep igen och hade svårigheter med att kissa, dessutom har hon på senaste tiden tappat en del i vikt vilket jag trott berode på hennes ålder.... Så det blir en bactrimkur på henne nu så får vi hoppas på ett det blir bättre snart!

Sedan satt jag och funderade lite på vilka marsvin jag ska ta med mig till utställningen i Laholm den 22/8.... Kom fram till att jag endast har två marsvin att ställa ut just nu. Men det blir endast Max jag anmäler, då jag även kommer ha med mig någon från K och ställa till henne eftersom hon nästan precis fått hem sin lilla labbevalp.

Men till utställningen i Landskrona kommer båda mina utställningsbara djur med, dvs. Max och hans mamma Elektra.

Julia har inte brunstat än, men hon trivs utmärkt med sin nya burkompis! Han är sååå söt och trevlig tycker jag och jag aktar mig för att pussa för ofta på honom så jag inte blir allt för fäst vid honom. Kommer ju bli så svårt att lämna tillbaka honom då.


Avslutar med en bild på Julia och Q, som fick dela på en majskolv efter burstädningen. Julia var mycket tveksammare än Q som direkt slängde sig över den!:)

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards