SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Anna - 15 juli 2009 20:21

Jahapp då var det alltså snart helg och utställningen i Hässleholm har verkligen närmat sig med storm steg sedan SM, känns ju nästan som om det var denna helgen vi satt på SMet och hade så trevligt.....

Gjorde ett stort misstag i lördags när jag skrev att Max förmodligen var hyfsat kort i pälsen fortfarande sedan helgen innan och att det då egentligen endast var på Julia som det behövdes trimmas en del på. För när jag på söndagen sätter mig ner och ska kolla igenom Max lite och grovtrimma Julia, ser det ju ut som Max inte vore trimmad på månader!!! Så det blev till att grovtrimma två marsvin istället för ett.

Idag tog jag sedan det sista på dem båda och fick lära mig ännu en sak, att man absolut inte sätter sig i trädgården och trimmar marsvin i en gul tröja. Alla bi, humlor, blomsterflugor och rapsbaggar trodde ju att jag var en gigantisk blomma!


Imorgon blir det till att bada av marsvinen, fixa deras tassar/klor och rengöra deras öron. Ska absolut inte säga att där förmodligen inte borde finnas mycket att fixa eftersom de var på utställning för endast 12 dagar sedan, för då får jag väl värsta chocken imorgon.

Sedan på fredag ska jag baka tre stycken ananaspajer som jag ska ha med till försäljningen på lördagen. Kommer ju endast på utställningen på lördagen då jag bara har seniorer att ställa.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards