SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 31 juli 2008

Av Anna - 31 juli 2008 18:02

Imorgon bär det som sagt norrut mot Lilla edet, ska bli riktigt skoj med en dubbel utställning. Rese- och övernattningssällskapet blir det mycket glada och roliga gänget Helena, Angelika och Annelee!=P

Dessvärre ska det blir skit varmt i helgen, där av har jag gjort valet att lämna Liza hemma. Hon mådde ju inte alls bra av värmen när vi var på SM:et och jag vill därför inte riskera att hon blir dålig igen nu när hon blivit bra igen. Hon ska ju även sättas med hane efter denna utställningen, så med hem till henne kommer roan hanen SCH Muffe's Rododendron. Kommer nog bli en riktig kanon kull bara Liza blir dräktig!

Med hem kommer förhoppningsvis även Crested hanen Jerona's Golden Star. Gillar honom grymt mycket på de bilder jag sett honom, men bestämmer mig aldrig helt för ett marsvin innan jag sett det live (undantag med Tudor då;)). Vill verkligen vara helt säker på att han är detta kanon djur jag letat efter, eftersom han kommer att användas flitigt i aveln framöver.

Pratade med Ewa igår, och vi bestämde att hon kommer ta en kull nu först på Forbidden Fruit innan hon flyttar hit. Så hon kom hem här när den kullen är född och avvand.
Sen till våren kommer jag att ta en kull på henne, antingen med Jack eller Golden Star.

I slutet av augusti sen kommer det förhoppningsvis att flytta hit ännu en hane, en self de. golden, som jag då kommer att använda till Julia när hon blivit tillräckligt gammal för att paras.

Ja, det var lite av vad som är på gång här hemma.... Annars har dagen gått åt till att städa burar, bada marsvin och göra vid det sista på dem inför utställningen.

Packningen däremot går det väl inte så jätte bra med, iallafall inte min!=P
Har inte packat något av de som jag ska ha med..... utan bara plockat ner plattor och tillbehör till marsvinen.
Får nog sätta fart och göra det innan denna dagen är slut, för något säger mig att jag inte kommer hinna det imorgon...!

Nu kommer jag inte på mer att skriva..... Ses igen på söndag kväll antar jag!
Då kommer det komma rapport från utställningarna med förhoppningsvis fina reslutat!;)
Sen på måndagen ska jag försöka ta bild på Lizas pojkvän och nya bilder på bebisarna.

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards