SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Anna - 25 juli 2008 18:59

Idag har det varit jätte fint väder med strålande sol och klar himmel!=)
Jätte skönt tycker nog de flesta människor, men inte alla djur uppskattar det. Inne hos marsvinen har det idag varit riktigt varmt, och att öppna fönsterna hjälper ju inget, tvärt om det släpper ju bara in mer värme.

Men jag och marsvinen har löst det på ett bra sätt, genom att lägga in kylklampar invirade i tunna handdukar.=)
Väldigt populärt, och något jag rekommenderar till andra marsvinsägare som har marsvin som tycker värmen är jobbig.


Mamma Olga fick ha en kylklamp ett litet tag i buren, för att kyla ner sina varma tassar!


Sen kan man göra som Liza, och lägga sig på dem till det blir kväll.=P

Annars har det inte hänt något speciellt här idag, marsvinen har fått renstädat i sina burar och sen har vi varit och hämtat hem nytt hö till dem.

Nä nu får jag gå ner och göra vid mig lite, ska iväg på Helsingborgs festivalen!

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards