SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Anna - 14 juli 2008 11:33

Trött trött trött.... känner jag mig nu efter tre dagar i Eskilstuna.
Åkte som sagt upp redan på fredag eftermiddag, var uppe i Eskilstuna vid nio tiden på kvällen.
Sen åkte vi hem direkt efter att utställningen var klar igår, så vid tolvtiden var jag hemma här i Ängelholm.

Resultaten då:
Katie - CK och silverkort.

Sen hade jag även med mig tre djur fårn Karola upp:
Starlight's Nami - BIR, cert = SV-08.
Obsessions Mystified - CK.
Starlight's Amazing Grace - BIRjr, cert = SjrV-08.

Så två stycken Starlight's uppfödda marsvin fick med sig en titel hem!=) Så jag är jätte nöjd, med tanke på vilken konkurens det finns på ett SM.

Kunde tyvärr inte ställa min finaste Liza, då hon på lördag morgon inte mådde bra, troligen pga. stress och vätskebrist. Så efter lite vätskepåpfyllning med c-vitamin, blev hon mycket piggare.
Satinerna gick sedan på söndagen så jag avvaktade med att strycka henne, men hon var inte alls i topskick på söndagsmorgonen och pälsen var riktigt kladdig efter all grönsaker hon satt i sig under lördagen, och jag ville heller inte heller stressa henne med ett bad då. Så jag fick strycka henne sedan på söndagsmorgonen.
Lite tråkit eftersom det var mest för hennes skull jag åkt upp där.=P

Men men, nu tar jag och djuren nya tag och ser fram emot en trevlig utställning i Skivarp på lördag.

Vill även passa på att säga grattis till Helena och hennes fina Afrodite som blev BIS 10!!!!!=D Grattis!!

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards