SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Anna - 16 oktober 2007 16:41

Har inte haft något speciellt för mig nu på eftermiddagen..... så jag tog fram vågen och vägde marsvinen, vilken fantasi man har när det gäller att hitta på något att göra=P.

Där fanns väl lite överraskningar viktmässigt bland mina marsvin.
Alla känndes i alla fall väldigt bra i kroppen, jag går för det mesta alltid efter hur mina marsvin känns inte efter vikten, så det är inte så ofta vågen kommer fram mer än när jag har någon hona som är dräktig.

En överraskning var Jack som brukar ligga precis under 1100g, men som nu vägde hela 1168g=D Väldigt bra, då jag vill att han ska få lite mer hull på kroppen!

Sen så var det Naomi, som blir 5 månader idag, som också kom lite som en överraskning. Tycker inte alls att hon känns eller ser så speciellt stor ut, utan är helt lagom. Men lite mer massa över skuldrorna skulle hon kunnat ha...
Hon vägde i alla fall 988g!! Så det känns väldigt bra att hon ska sättas med hane i slutet på november eller i början av december. Har inte bestämt mig än om hon ska få följa med till Julshowen eller inte, får se hur det går först för henne i Bredaryd.

Sen lilla Liza då, som är lite mer än 3 månader, hon ser inte alls ut att vara speciellt stor för sin ålder men väger ändå 645g!!
Hon har en helt klart bättre kropp än Naomi och jag tror verkligen att hon kommer att kunna bli en mycket fin utställnings och avels hona=D

Mina andra 3 marsvin (Olga, Katie, Princess) vägde ungefär samma som de vägde sist de blev vägda, runt 1100 - 1300g.

Nu undrar säkert många vad jag ger mina marsvin, men jag ger absolut inget konstigt.
Deras meny består av hö, vatten, kraftfoder (pellets, havre, korn), vitkål och paprika. Sen så till kommer det ibland lite extra iform av andra grönaker (ex. persilja, broccoli, grönkål, blomkål) och annat smått och gott som marsvinen har vunnit på utställningar.

Annars så har det inte hänt något alls här sen jag skrev sist....=/

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards