SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Anna - 31 januari 2009 13:20

Idag är Elektra på dräktighetsdag 56, så det är alltså endast två veckor kvar nu utav dräktigheten. Ska bli så skoj att se vad det blir av denna kombinationen!=)

På den vänstra sidan känner jag en unge som redan känns stor... det sparkar rejält på den sidan också, så man riktigt kan se det på utsidan också. På den högra sidan känner jag något ibland, och sen är det borta igen... den sidan ser till och med att att vara större än den andra, vilket jag inte tycker den borde vara om där inte var någon unge.=/

Nu väger hon hela 1410g, så totalt har hon ökat 190g sedan parningen. Så med tanke på att hon har två veckor kvar och med den viktökningen tror jag det kommer bli antingen en väldigt stor unge=S... eller två lagom stora på lite över 100g. Hoppas verkligen på alternativ två, men försäkerhets skull har jag sedan någon vecka tillbaka slutat ge pellets mer än en gång i veckan.
Skönt är iaf att det inte kommer bli en kull på 4-5 ungar som jag tycker att golden honorna brukar trycka ur sig i vanliga fall!

Här kommer iaf en bild på tjockisen!

Elektra på dräktighetsdag 56.

Har även startat en omröstning om hur många ungar Elektra kommer få. Så sätt igång och gissa!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards