SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Anna - 18 januari 2009 09:06

Så trött som jag var igår efter utställningen, var det verkligen skönt med en lång natt sömn. Jag har inte vaknat en enda gång inatt utan sovit oavbrutet i tio timmar!

Resultaten igår då... Jag känner mig verkligen missnöjd med de i ras, väldigt tråkigt att domaren hakade upp sig så mycket på framkantsveck. Har faktiskt inte varit med om det någon gång. Så länge djuret inte hade veck verkade det som att de andra punkterna inte spela någon roll alls, och enligt mig placerades därför finare djur sist i sina klasser just pga. detta.
I pet gick det i alla fall riktigt bra!=)

Jerona's Golden Star, Ras: 1/1 Pet: 4/5 90p.
Starlight's Pretty In Pink, Ras: 2/2 Pet: 1/11 91p silverkort & BIS pet 2 av totalt 92st pettar!!!
Polka Pig's Dark Knight Look, Ras: 4/5 Pet: 2/5 91p.

Övriga Starlight's uppfödda djur som ställdes var Julias kullsystrar. Där "Jade" (satincresten) blev 1/1 och BIR-R utan cert. Crested systern "Java" blev 1/2, inget cert där heller.
Nami och Grace ställdes även ut av sin ägare, Grace fick CK och Nami 1/1 cert BIR & BIS 10!!! Stort Grattis K!

Nästa utställning för mig blir den 14 mars i Landskrona, även denna gången en helt ny domare på korthåren. Så vi får väl se hur det går då, jag ska iaf ta ny tag till den utställningen och inte tänka på gårdagen mer!

Hade även tänkt åka till utställningen som västra har den 28 mars, men såg sen i utställningsannonsen att alla mina icke champions redan har cert för den domaren. Så det blir nog inget med det.

Så då är det alltså stämman i Lessebo den 4 april jag får åka på då istället om jag vill ställa ut innan Landskrona den 25 april. Vet inte riktigt hur jag gör med det än, men det är absolut värt att fundera över känner jag nu!

Ska nog försöka ta nya bilder på Julia och Max till hemsidan idag eftersom de nu är vidgjorda och allt...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards