SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av Anna - 21 juli 2010 11:29

Jag kan verkligen inte bestämma mig över hur jag vill ha min hemsida! Det är verkligen inte så att jag inte är nöjd varje gång jag gör om den, utan det är så att jag hela tiden kommer på nya idéer om hur jag kan ha det. Snacka om problem man kan ha... Nu ser den iallafall ut så här www.starlights.webb.se. Har dessutom lagt upp nya bilder på marsvinen, vilket var ett bra tag sedan.


Sen till något tråkigt. Johnny började för några dagar sedan tjuta riktigt mycket när han skulle kissa och går nu sedan i måndags på bactrim. Jag hoppas verkligen att det bara är en urinvägsinfektion och inte urinsten. Jag har inte haft urinsten på någon av mina goldens på flera år, den senaste jag kan komma på nu är en roan hane som var född -98. Så det är ju som sagt säkert 10år sedan jag hade en golden med urinsten. Däremot hade min teddy som dog -08 urinsten och det var därför hon fick avlivas. Jag är ju övertygad om att benägenheten till att bilda urinsten definitivt är ärftlig till viss del hos en del linjer, men givetvis kan det även uppkomma utav andra orsaker. Tur är väl då att ingen av Johnnys släktingar har haft det om det nu skulle visa sig att han har det (både hans pappa (4år), farfar (5år) och farmor (5år) lever ju fortfarande och är friska.) Motsvarande släktingar på mammans sida har dött av helt andra anledningar. Det känns verkligen skönt att ha koll på sina marsvins släkt i sådana här situationer. Fast som sagt hoppas jag att det bara är en urinvägsinfektion och ska nog inte stressa upp mig så mycket över det förrän han fått hela sin bactrimkur. Han är ialalfall pigg och äter som vanligt, men har nog magrat av lite vilket också kan bero på att han går med hona.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards