SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Anna - 17 juli 2010 21:04

Kom hem för ca tre timmar från dagens utställning och jag har nu hunnit få djuren på plats i sina burar, packat upp alla saker, ätit lite och duschat. Så nu är jag verkligen dödstrött efter en hel dag på utställning och sedan inte ha sovit speciellt mycket under natten och gick upp vid kl. 6 imorse.

Resultaten då. Det gick väl som förväntat för Canasta och hon fick fina omdömen i både ras och pet. I ras blev hon 2/2 och fick CK, det var Hs mycket fin self black som vann championklassen och den placerade sig även i BIS finalen sedan. I pet gick det bra för Canasta, men fick tyvärr ett poängavdrag pga. ett "fint" hack i örat som hennes burkompis fixat.

Ett marsvin som det fortsätter gå mycket bra för är Eng. Crested PE Golden honan SCH GP Starlight's Lady Of The Snow som jag fött upp. Hon blev BIR Crested och slutade sedan på en BIS 5 placering!!! I pet gick det också super bra för henne och hon placerade sig som BIS pet 3. En annan som det också gick bra för var Ladys burkompis, SunQuicks Divalicious, Eng. Crested honan som jag ska låna in för avel i september. Hon blev BIS pet 1! Tog även sitt andra cert. Stort grattis till K som äger och ställer ut dessa två super fina honor.


Med andra ord så har dagen varit mycket lyckad!


Idag flyttade även Max hem för att jag ska ha och ställa honom lite och sedan para honom med Divalicious. Det är så mysigt att ha tillbaka min mysfarbror och det första han gjorde när han kom hem var att hoppa upp på sitt hustak och äta hö.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards