SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 2 juli 2010

Av Anna - 2 juli 2010 17:42

Blir en liten snabb fredags bloggning nu när jag kommit hem från stranden och även hunnit sätta i mig lite mat i form av en god hamburgare fullproppad med sallad.


Dagen började med att jag i förmiddags mötte upp H vid motorvägen för att överlämna mitt och Ks marsvin som ska med upp och visas på SM. Så nu är de på väg dit och jag sitter här hemma och håller tummarna stenhårt för att det går bra för dem imorgon. Båda flickorna är iallafall i mycket fin kondition så sen är det bara till att hoppas att domarna gillar dem också. Hur det går för dem imorgon och på söndag (de ska även visas i pet) kommer jag naturligtvis berätta här så fort jag fått veta. Tack än en gång till H & Co som tar med och visar dem åt oss! :)


Sen måste jag ju också berätta att Max blev morfar i lördags på självaste midsommardagen. Fyra stycken små bebisar fick hans dotter Sydney. Mer info och bilder på dem finns här: http://saphiras.se/kull3.html.


På tal om kullar sen så har jag blivit tvungen att ändra där igen då hanen som jag skulle låna till Divalicious oturligt nog råkade ut för en olycka för ett tag sedan och det är nu oklart om han fortfarande kan para. Därför blir jag så illa tvungen att vänta med Divas kull till augusti istället. Skulle då inte hanen ha fungerat i avel tills dess kommer jag att ta hem Max istället och para med honom. Positivt med detta är ju att det blir lite mellanrum till Barbies kull, som beräknas komma i augusti, samt att Diva kan hinna bli champion innan hon sätts med hane.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards