SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av Anna - 23 februari 2010 10:46

Alla ungarna lever fortfarande och mår bra. I morse kunde jag dessutom få ut mjölk för första gången från Canasta!! De har verkligen varit på och diat på henne massor och hennes juver förändrades bara efter några dagar, men jag trodde mest att det berodde på allt slit och dragande av ungarna. Men nu har hon alltså fått mjölk till dem! Det är verkligen helt perfekt då det även underlättar matningen av dem för mig. Ska jag vara ärlig har dessa ungarna faktiskt inte varit något jobbigt alls att handmata om man jämför med mina tidigare erfarenheter av det. Jag som hade målat upp värsta mardröms scenariot med tanke på ungarnas mycket låga födelse vikter.

Men jag har faktiskt inte en enda natt gått upp och matat dem, utan det har blivit att de fått mat innan jag lagt mig på kvällen och sedan har det fått igen innan skolan på morgonen eller kl. 9 när det varit helg. Första veckan fick de sedan mat 4-5 gånger om dagen med pipett och nu får de fortimel blandat med risdiet 3-4 gånger om dagen. Eftersom jag nu börjat ge dem fortimel blandat med risdieten så äter de maten inne i buren, vilket underlättat hur mycket som helst, för nu behöver jag bara blanda ihop det några gånger om dagen och sedan sköter de sig själva. Det är en väldig tur att Canasta inte tycker om gröten, för då hade jag nog varit tvungen att ta ut och mata ungarna med den.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards