SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Anna - 16 februari 2010 13:39

Det gick inte. Igår eftermiddag somnade finaste Forget-Me-Not in. =´(

Hon var riktigt dålig när jag kom upp igår morse, kunde inte stå på benen och strax efter att ha krystat ut en av moderkakorna som fortfarande fanns i henne somnade hon lugnt och stillsamt in.

Lever gör i alla fall hennes tre små ungar. Endast en av ungarna har ökat 3-4g i vikt och de andra två står kvar på 50g sedan i söndags, men de har med andra ord inte tappat mer än 7g i vikt sedan de föddes vilket är jätte bra med tanke på hur låga födelsevikter de hade. Alla tre är väldigt pigga och äter glatt av fortimelen som jag ger dem. Eftersom de nu inte har någon mamma längre har de fått en fostermamma i form av min nya hona Canasta. Hon tog till sig ungarna ganska snabbt och började putsa på dem. Canasta har haft ett par kullar så har jag tur kan hon få mjölk till ungarna, även om det kanske inte känns så där jätte troligt.


Bjuder på en bild med Canasta och småpojkarna. :)

  

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards