SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Anna - 14 februari 2010 09:39

Inte blev det väl riktigt som jag tänkt mig... Igår kväll vid kl. 18, drygt en vecka för tidigt, satte Forget-Me-Not igång och föda. Jag var helt inställd på att ungarna inte skulle komma förrän tidigast måndag och det var en ren tillfällighet att jag gick upp till marsvinen och kollade och då hade två av ungarna redan kommit. Sedan kom det en till och därefter helt STOPP. Efter att ha försökt hjälpa henne ut med ungen som fastnat och endast lyckats få ut en tass fick hon lite mat och vila och sedan försökte vi igen, funkade inte. Gav henne ytterligare lite mat för att ladda batterierna och sedan fick hon vila hela natten. I morse vid 7 gjorde vi ett nytt försök och då gick det, ut kom en unge med framtassarna först och huvudet bakvänt längst ryggen (inte konstigt den satt fast!). Därefter kom det sedan snabbt och lätt ut en till unge.

Totalt blev det alltså 5st ungar, varav 3st överlevde och alla var Self DE Golden hanar. De döda behöver jag väl knappt säga att det var två honor, en Self DE Golden och en Eng. Crested DE Golden.

Pojkarna som lever är pigga men skakiga och jätte små, väger endast 50-60g. Mamma marsvin mår också efter omständigheterna bra och har nu på morgonen fått i sig lite grönsaker. Får väl se hur det hela kommer sluta, men troligen kommer alla hanarna att bli till salu om de överlever.


Här kommer bilder på de små!

Först ut är Starlight's Sir Athos.


Sen har vi Starlight's Sir Porthos.


Och till sist Starlight's Sir Aramis.

  

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards