SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Anna - 28 november 2009 21:13

Jag har verkligen varit nere i en riktig svacka med allt som gäller marsvin nu. Efter utställningen idag känns det dock bättre och lite av motivationen har jag fått nog allt fått tillbaka. Till största del beror det nog på alla ens goda vänner som man för det mesta endast träffar och pratar med på utställningarna. :)


I morse hade jag så gått som till att jag satte mig i bilen bestämt mig för att stryka Johnny i ras, då jag inte trimmat ett enda hårstrå på honom i veckan eftersom jag inte kände för att åka iväg. Men så klart ångrar jag mig när jag satt mig i bilen..... Så efter incheck fick jag snabbt kolla igenom honom och trimma så gått som det gick.
Men trotts min mycket låga motivation så gick det förvånansvärt bra idag. I ras fick Johnny 88p & cert och sedan stod det mellan honom och en mycket fin Am. Crested Black hona om vem som skulle bli BIR-R. Det blev den fina Am. Crested honan som blev BIR-R, men jag tycker inte att det var fy skam av Johnny att bli trea av totalt tolv anmälda crested. Även i pet gick det mycket bra för Johnny som blev 1/4 med silverkort och placerade sig sedan BIS pet 8 i finalen. Sedan blev han även klubbmästare i pet och fick med sig ett fint pris hem!


Nu är det väl sedan på tiden att jag avslöjar den lilla hemligheten som jag skrev om här, mer om det hela finns att läsa här inne. Är en del som redan vet om det, så för er är det ingen överraskning. ;)


Rubriken i inlägget som jag länkat till ovan, "Blir inte alltid som man tänkt sig...", passar även mycket bra in på nästa sak som jag ska berätta om.
För nu blir det så att jag får hem selfhonan som jag tidigare skrivit om redan nästa helg. Jag kommer redan nu att låna hem henne för att ta en kull tillsammans med Johnny.


Sedan även ett stort grattis till H som idag visade fram selfhonan Starlight's Sweet Miss Blue till Svensk Champion!!

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards