SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Anna - 9 november 2009 19:28

Det händer verkligen inte mycket här hemma nu, så det blir verkligen inte mycket bloggande känner jag, iallafall inte om något kul/intressant. Det mesta kommer väl vara så här lugnt och stilla nu ett tag framöver fram tills våren då jag får hem min nya hona och eventuellt en hane. Men förhoppningsvis får väl Lady en kull innan dess som jag kan skriva lite om här. :)

På något sätt känns det iallafall riktigt skönt att ligga lågt nu ett tag, då jag verkligen tappade lite av lusten med marsvin när min älskade Julia gick bort. Kommer även efter att jag fått hem de nya marsvinen ligga lite lågt med dem. Runt 5-6 marsvin tycker jag skulle kännas lagom och endast 1-2 kullar/år. Detta är verkligen inga ouppnåeliga mål för mig, då jag alltid haft väldigt lite marsvin (runt 8st) och inte är en sådan som köper på mig marsvin utan att ha tänkt igenom det riktigt noga. Hellre väntar jag "hur länge som helst" på rätt marsvin än köper in något som är OK.

Så för mig känns det som att nästa år kommer bli ett väldigt lugnt år på marsvinsfronten. Kommer självklart åka på sydvästs utställningar för att träffa alla fina vänner, och sen blir det eventuellt NM. Men mer än så blir det förmodligen inte. Sen blir där väl förmodligen någon fin unge antingen i Ladys kull eller i den andra kullen jag planerar under 2010, så jag förhoppningsvis har något nytt att ställa i slutet av 2010 och under 2011. :)


Men just nu blickar jag framåt mot utställningen i Landskrona om ca 3 veckor.

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards