SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under november 2008

Av Anna - 21 november 2008 20:44

Nu var äntligen allt klart inför imorgon!=)
Alla marsvinen är trimmade, badade och fina. Börjar faktiskt känna mig lite mer utställningssugen nu...=P

Både igår och idag har det snöat, så nu ligger det som ett vitt täcke över hela Ängelholm.

Av Anna - 19 november 2008 21:08

Såja, nu sitter man i sängen och ser på oskyldigt dömd efter en dag som gått jätte fort känns det som.

Har varit och köpt kruskakli, vetegroddar och solroskärnor, så nu sitter marsvinen och äter sig mätta på massa kligröt.=)

Ja det är väl ungefär vad som hänt idag..... Imorgon ska jag och klippa mig och därefter blir det hockey, Rögle - MoDo.

Nä nu ska jag göra min historia läxa.... och med trimningen har det inte gått något vidare med...=/

Av Anna - 18 november 2008 13:27

Tycker att tiden mellan mina inlägg bara blir längre och längre.... jag ska verkligen försöka att bättra till mig lite!

Har hänt en del saker sen senast... bl.a något jätte skoj som hände idag. Jag klarade nämligen min uppkörning och har alltså fått mitt körtkort nu!=D
Så det första jag gjorde när jag kom hem var att köra och köpa pellets till marsvinen.=P

Just nu känner jag att jag verkligen måste ta tag i trimningen av de tre djuren som ska ställas i ras på lördag..... har inte gjort ett skit på dem än, utan bara skjutit upp det hela tiden. Men i kväll ska jag verkligen ta tag i det!!!
Har även plockat fram några olika maskerad kostymer som jag hade tänkt delta med i maskeradtävlingen på lördag.=P

Sen har jag även bestämt mig för att jag inte ska åka till utställningen i Rävlanda 6 december. Har inget utställningssug alls just nu, och att det sedan är samma domare som nu på lördag gör ju inte att motivationen att åka iväg blir större, två cert från samma domare skulle ju inte hjälpa på något sätt att få de som inte är SCH till att bli det.=/

Så ja, efter denna utställningen i Hässleholm på lördag blir det alltså inga fler för mig i år. Sen börjar ju utställningsåret 2009 och då blir första utställningen i Landskrona 17 januari för min del.

Eftersom jag då inte ska till Rävlanda så kommer Elektra att sättas ihop med Johnny redan den 24 november hade jag tänkt mig. Så förhoppningsvis blir det då två kanon fina kullar som kommer födas ungefär samtidigt. Ett utmärkt tillfälle för den som kanske vill köpa sig ett fint avelspar.;)

Ja det var väl lite av det som hänt här under den senaste veckan....

Av Anna - 11 november 2008 15:30

Vet inte vad jag ska skylla på varför jag blivit så dålig med att skriva här i bloggen.... kanske att jag inte har haft något direkt att skriva... eller att jag bara känner mig lite oengagerad för tillfället....=/

Har som sagt inte hänt så mycket här sedan sist (8/11). Satt och kollade inne på SMF:s hemsida och ser att ställningen i årets marsvin blivit uppdaterad.... följer det rätt så noga nu då det finns tre-fyra stycken Starlight's uppfödda djur som ligger bra till.=)

Liza ligger kvar på sin första plats hos satinerna med 425p. Det känns riktigt skönt att kunna ställa henne snart igen då det endast skiljer 125p mellan henne och tvåan, vilket verkligen inte är mycket!=S

Nami däremot har fortfarande en stark ledning bland satincrested på sina 535p.... hon har en ledning med hela 335p!

Sen Namis dotter Grace har blivit passerad och ligger nu på en tredje plats bland satinerna med 250p, och har 50p upp till andra platsen.

Andra Starlight's djur såg jag var Naomi, som fortfarande ligger kvar på en tredjeplats bland satincrested...

Satin honan SCH Obsessions Mystified som går med crested hanen Johnny ligger på en 8:e plats. Hon blev för övrigt parad för en vecka sedan, onsdagen 5/11.

I pet är det sedan endast min crested hona Katie som finns med... på en 10:e plats med 370p!=)

Idag blev det annars en väldigt kort skoldag, då våran lärare var sjuk, så jag har hunnit med att åka lite skridskor med J och gå långrunda med hundarna nu på eftermiddagen.

Till helgen börjar förberedelserna inför utställningen nästa helg i Hässleholm, ska ju ha med mig fyra marsvin dit, så det blir att sätta igång i tid. På lördag är det även dags för hockey igen *längtar*, då spelar Rögle hemma mot HV71.

Av Anna - 8 november 2008 11:24

Idag ska det städas i burarna till marsvinen, men innan jag sätter i gång med det vägde jag alla marsvinen.



Vikterna idag (viktökning/minskning sedan 23/10 inom parantes):


Olga,
Nästan 5år, väger 1272g (+22g) - Mycket bra vikt för sin ålder och storlek.


Katie, 4år, väger 1074g (+24g) - Känns bra i kroppen, men börjar bli lite tunn över skuldrorna.


Jack, 2,5år, väger 1150g (+-0g) - Lite tunn, och skulle nog bli lagom om han kom upp på 1200g.


Elektra, 2år, väger 1306g (+66g) - Skulle varit mycket bättre om hon gick ner lite i vikt istället för upp innan hon sätts med hane!=P
 

Liza, 1år, väger 1172g (+62g) - Jätte fin, stor och stadig i kroppen! Helt lagom.


Julia, 3,5mån, väger 634g (+94g) - Tycker hon ser lite liten ut för åldern... Men hennes kropp är väldigt kompakt och fin!


Max, 3,5mån, väger 908g (+92g) - Stor för sin ålder men har en super kropp!

Av Anna - 4 november 2008 22:06

Ja jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om idag, men snart hade jag i alla fall tänkt bädda ner mig och försöka somna. Ska bara se klart på nyheterna och sporten först.
Jag är jätte trött men vet inte om jag kan somna ändå.... det tar ett tag för mig att komma in i de vanliga kvällsrutinerna igen.=/

Marsvinen har gått och lagt sig för länge sedan och sover väl förhoppningsvis djupt nu med sina magarna fulla med vitkål och paprika.=)
Annars är allt bra med dem och jag funderar lite på vilka av dem som ska följa med till Rävlanda.... klart är i alla fall att det blir Elektra och Liza, och sen blir det väl Johnny och Julia.
Anmälan går inte ut förrän om 2 veckor såg jag nu, så det finns ju tid kvar att fundera på det...!=P

Nä nu får jag lägga lite mer koncentration på TVn..... sporten började ju precis!

God natt!

Av Anna - 3 november 2008 15:40

Ja idag var det måndag och imorgon tisdag = skolan börjar igen.... Så detta är alltså sista lediga dagen. Men det ska bli skönt att komma in i vanliga rutiner igen, har ju inte haft det på två veckor nu.

Annars har jag varit på körskolan och kört idag och sen efter det stack jag och J direkt bort till ishallen och åkte lite skridskor idag igen.=P
Det är faktiskt riktigt skoj och jag börjar få riktigt bra kläm på det där nu!

Ikväll blir det hockey, idag möter de Luleå, och jag tror det blir vinst till Rögle faktiskt.;)

Av Anna - 2 november 2008 13:04

Idag var det riktigt kallt när jag vaknade, det var minusgrader ute och frost på hela gräsmattan.=/

Nu har det dock blivit lite varmare och himlen är klarblå med en stor skön sol som värmer, så jag är nästan precis inkommen efter en skön långrunda med min syster och hundarna.=)

Idag ska jag inte hitta på så mycket, ska iväg lite nu på förmiddagen och sen städa lite här hemma ikväll....

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards