SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 3 januari 2008 18:04

Baby spenaten var väldigt populär hos alla marsvinen, utom hos Jack som bara åt lite av sitt, resten fick storburen sen.
Så hittar jag billig sådan igen, så köper jag det absolut!=)


Mmm vad gott detta var!=)


Liza tyckte det var riktigt gott med spenat=)


Hos Katie slank det ner som spagetti!=P

//Anna

Av Anna - 3 januari 2008 15:18

Har varit iväg och handlat billig vitkål till marsvinen nu precis, bara 1,95kr/kg på Netto!!!=D
Sen på Maxi så fick man en 70g påse baby spenat för 5kr, så jag tänkte att mina marsvin skulle få testa på något helt nytt idag=P. Kollade inne på livsmedelsverket vad spenat innehöll och hur mycket, där var rättså mycket c-vitamin, kalcium och järn i = bra mat, speciellt till dräktiga marsvin=)

Jag har så smått försökt klämma på Naomis mage, hon ska enligt mina beräkningar vara på dräktighets vecka 4 nu.
Men icke att man kan känna något, hennes mage är så fast och sen så är hon kittlig dessutom! Så det är svårt att få ett bra grepp runt den magen=P
Tycker dock att den fått lite form..... men vet inte om det bara är inbillning av mig^^
Men om 2 veckor så ska man ju tydligt kunna se och känna ungarna, om jag tagit rätt på parningen.

Nu får jag gå och se om de tycker spenat eller inte=P Rapport kommer sen!
//Anna

Av Anna - 2 januari 2008 14:26

Nu faller det snö även här nere i skåne=P Tyvärr så är det +2, så den lägger sig inte på marken=(
Men det är väldigt fint endå, så jag tänkte ta hundarna och gå ut nu ett tag. Sashi bara älskar att hoppa efter snöflingor i luften!=D

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards