SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under januari 2008

Av Anna - 13 januari 2008 21:33

Nu har jag sutit och trimmat marsvin i över 2 timmar, och ibland undrar jag faktiskt om jag inte är riktigt klok=P
Men allt blev draget på både Vile och Liza, så det känns skönt så här i efter hand i alla fall=) Så nu blir det bara lite små trimning på onsdag och sen fintrimning och bad på torsdag.

//Anna

Av Anna - 13 januari 2008 10:18

Snart börjar jag bli riktigt orolig för hur många ungar Naomi tänkt klämma ut om 33 dagar...=S Hon har som sagt varit dräktig i 37 dagar bara, och redan nu syns det väldigt tydligt att hon är dräktig.

Tog ut henne nu på morgonen för att ta nya bilder på magen, och redan när jag sätter henne på plattan ser jag hur stor hon redan blivit.
Vägde henne också, och bara på ett dygn har hon ökat 54g! Så nu väger hon totalt 1288g. Men hon är väldigt pigg och äter som hon ska, så detta ska nog gå rikigt bra oavsett hur många ungar det blir!
På torsdag när det är burstädning ska hon få flytta ner till honorna i stora buren, så hon får en stor bur att röra sig i.
Sen är det bara att vänta dessa långa veckor som är kvar, för att sedan se runt den 15 februari hur många ungar det egentligen blir.

Här kommer en bild på henne!=)


//Anna

Av Anna - 12 januari 2008 18:09

Idag har mina marsvin för första gången fått prova kligröt med vetegroddar i. De flesta tyckte det var väldigt gott, medans andra inte förståd vad det var=P

Jack var den som var roligast, för han förstod absolut inte att det var kligröten man skulle äta, utan han satt och åt på kanten av sin skål! XD
Men tillslut tog han dock några tuggor på gröten, men jag tror inte det var så populärt hos honom.

Flickorna i stora buren förstod i alla fall vad det var och började mumsa i sig det direkt=)
Olga var den som var gladast för det, hon åt så hon blev blöt under hela hackan=P

Naomi och Vile var också jätte glada för det, speciellt Vile som slickade rent hela skålen!


Olga och Katie=)

//Anna

Av Anna - 11 januari 2008 21:23

Nu har marsvinen fått ny städat i sina burar, så nu är det bara grönsakerna kvar att ge, sen är det god natt för mina marsvin.=P

Naomi fortsätter att öka i vikt 1234g visade vågen idag!=)
Idag så är det 35 dagar kvar till beräknad födsel, så hon har alltså gått halva dräktigheten nu.

Snart är det även dags för mig att börja trimma Liza och Vile inför Landskrona utställningen nästa vecka. Det blir den första utställningen för mig i år, och det ska bli väldigt kul att få träffa alla trevliga människor som man inte sett på väldigt länge!=)

Lördagen sen helgen därefter, den 26 januari, ska jag och Sandra så på PR visning på bär & grönt i höganäs.
Vi har varit med där de andra två åren som detta arangerats, och jag hoppas på att de kommer fortsätta med det, då det är väldigt roligt att få stå och prata marsvin en hel dag.=P

Nä, nu är det dags för marsvinen att få sina grönsaker!
//Anna

Av Anna - 9 januari 2008 21:02

Har varit och handlar grönsaker till marsvinen idag. Tänkte först köpa broccoli på Maxi, där man fick 2st för 10kr. Men broccolin var inte så fin och sen var de inte så stora.
Så det blev babyspenat istället! Fick två påsar för 14kr=) Så det var rättså billigt=P
Marsvinen kommer nog att bli väldigt glada sen när det är matdags, med tanke på hur gott de tyckte det var med spenat sist de fick det.

//Anna

Av Anna - 8 januari 2008 14:32

Marsvinen i den stora golvburen har fått yterligare en sak att aktivera sig med nu=P En plast iglo uppe på hustaket!

Här syns Liza i den, som precis är på väg ut=P

//Anna

Av Anna - 7 januari 2008 14:38

Visst är hon dräktig?;)


Har försköt känna idag också på henne, men den kittliga damen vill verkligen inte stå still!=(
Hon har ju över 6v kvar av dräktigheten, så jag börjar bli lite orolig för hur många ungar som gömmer sig i henne=/

//Anna

Av Anna - 7 januari 2008 14:02

Vaknade rättså tidigt i morse och kände mig väldigt trött, gick upp och åt frukost...... kände mig sendan jätte yr och kostig=/
Tänkte att det berode säkert på att jag inte ätit så bra de senaste dagarna, så jag ställde mig och gjorde pasta. Hinner väl ta några tuggor och känner sen bara hur allt vänder sig i magen=( Kan säga att jag har nog aldrig sprungit så snabbt till toan förr!

Nu mår jag i alla fall bättre och känner mig inte alls så yr som innan.... får hoppas att jag inte blir sämre! Utan det bara var något jag ätit=/
Har ju precis haft bihålsinflamation igen, så jag vill inte vara sjuk nu mer!

Marsvinen mår i alla fall bara bra=) Naomi fortsätter att öka i vikt och väger 1212g idag=P

//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards