SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg under september 2007

Av Anna - 13 september 2007 16:33

Nu så är jag äntligen klar med förberedelserna på marsvinen som ska med till NM. Har även städat burarna idag, så nu är alla marsvinen lyckliga. Så nu är det klart... men så har jag ju allt det andra kvar=P
Imorgon så blir det att packa alla saker som jag ska ha med mig.

Jag har även gjort lite ändringar i anmälan till Skivarp... följande marsvin ska med och tävla i följande saker:

Katie, i ras, pet och KM pet

Jack, i ras och KM ras

Naomi, i ras, pet och KM pet

Liza, i ras, pet och KM ras

Jag har lite svårt att bestämma mig vilka som ska med, men nu är det helt bestämt=P I kväll så ska jag skicka anmälan.
Tycker det är bättre för gamla Olga att vara hemma och hålla Princess sällskap.

//Anna

Av Anna - 11 september 2007 19:26

Idag så har jag trimmat lite till på marsvinen som ska med till NM. Nu börjar de bli helt klara, men jag ska fintrimma och ta det alldra sista sen på torsdag innan de ska badas.

//Anna

Av Anna - 10 september 2007 18:20

Jag har nu gjort klart anmälan till skivarp...
Det har varit lite svårt att bestämma vilka marsvin som ska med, då alla är i väldigt fin form just nu.

Men till slut så blev det så här:
Olga, i pet och KM pet
Katie, i ras och KM ras
Jack, i ras och KM ras
Naomi, i ras, pet och KM pet
Liza, i ras, pet och KM ras

Sen så ska jag även ha med mig Bellona och ställa ut henne, och förhoppningsvis så tar hon väl sitt sista cert....

Så nu återstår det bara att skicka iväg anmälan och betala in, vilket jag ska göra någon av de närmaste dagarna.

//Anna

Av Anna - 9 september 2007 19:04

Idag så har jag börjat att trimma mina marsvin inför NM:et. Som tur så hade jag finkampen som sällskap under tiden=P

I och med att jag hade ute och trimmade de, så hade jag även en lite större genom koll av dem.

Jack som jag tycke var lite små tunn innan i somras har nu verkligen laggt på sig, han är väldigt maffig och staddig i kroppen nu.
Tog även och vägde honom, 1104g visade vågen och det är lite mer än vad han vägde innan han sattes med honor i våras, så en mycket bra vikt är det!!
Vet inte riktigt vad jag har för förhoppningar på Jack... då det i början av året gick väldigt bra, men nu har gått lite sämre....

Naomi är stor som vanligt, 3,5 månader och väger 868g, inte illa för en satin hona!!!
Även hon är väldigt maffig och staddig i kroppen. Tycker även att hennes färg har fått en sådan vacker glöd=)
Har lite större förhoppningar på denna lilla dam, om det inte skulle vara så många satincrested juniorer anmälda..., vilket det inte brukar vara=P

Katie är bara så fin för sin ålder, såå stor och "hård" i kroppen, så man skulle kunna tro hon bara var typ 2år och fått 1-2 kullar. Men det har hon inte fått;)
Även här har jag väl lite större förhoppningar då de engelska domarna brukar tycka om henne. Kan ju hålla tummarna för att det går lika bra som på SM:et=P

Ja, det var väl allt....
//Anna

Av Anna - 8 september 2007 19:46

Ja, vad ska man säga... inte mycket som hänt här...
Igår så var det "begravning" av Tinky i trädgården.

Idag så har jag varit typ hela dagen på hundutställningen i Sofiero, där det fanns både söta och lite "fulare" hundar=P
Men det var väldigt trevligt att träffa shibafolket!! hihi....

Nu så är det bara till att börja ladda batterierna inför NM:et nästa helg!!!!!!
Det ska bli så skoj att få komma iväg på det=D
Det blir skönt att det inte är så många marsvin som ska följa med, utan det är bara Katie, Jack och Naomi som ska med.

//Anna

Av Anna - 7 september 2007 07:06

Igår kväll vid ca kl. 23.00 så orkade inte Tinky mer, utan somnade in.

Känns så tråkit då detta är en av de finaste honorna som jag haft i aveln och hon har verkligen tillfört mycket bra saker.
Tycker det är så synd att hon inte hann bli 2 år ens=( Min lilla flicka som skulle få en lång och fin pension nu.

Just nu känner jag även att det var ett mycket bra beslut att beålla hennes dotter Liza, annars hade jag knappt haft några marsvin kvar nu:/

R.I.P Tinky!! Vi saknar dig, puss!
//Anna

Av Anna - 6 september 2007 09:30

Ska snart iväg till skolan, och har precis varit inne och matat Tinky.

Redan igår så ville hon inte ha persiljan, men åt lite av den... men idag är det total stopp, hon vägrar totalt att äta=(
Fortimelen går ner sakta, men det är pga att jag sprutar in den i munnen så hon sväljer lite, men även spotar ut lite tyvärr.

Hon fortsätter att minska i vikt, vägde bara 1080g nu på morgonen. Så tyvärr verkar hon inte bli bättre..... Jag tycker även att hennes andning har blivit sämre.

Får hålla tummarna för henne!
//Anna

Av Anna - 3 september 2007 20:14

Igår kväll så började Tinky äta så smått, hon satt och knaprade på en paprika bit när de fick sina grönsaker=)

Idag så har hon ätit (vad jag har sett) en gurkbit och en paprika bit.
Jag har precis varit iväg och tränat hundarna, så när vi åkte hem så körde vi inom Netto och köpte en kruka persilja. Så när hon fick sitt bactrim så fick hon även en stor bunt med persilja, som slank ner jätte fort=P Hon har även varit ute och rört lite på sig idag.
Så man kan ju hoppas på att hon är på bättringsvägen.

Men tyvärr finns det även lite tråkiga nyheter.....=(
Idag så verkar hennes andning lite sämre då hennes näsborrar vidgas väldigt mycket när hon andas + att hon bara väger 1108g idag=( Så hon har alltså tappat 60g på mindre än ett dygn.....
När man ser på henne så skulle man nästan kunna tro att hon precis fått en kull på 3-4 ungar, så hon är inte i så bra hull som ni förstår.

Men jag/ni får hålla tummarna för att hon blir bra!!
//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards