SMF 206 Starlight's blogg

Direktlänk till inlägg 9 september 2007

Inför NM

Av Anna - 9 september 2007 19:04

Idag så har jag börjat att trimma mina marsvin inför NM:et. Som tur så hade jag finkampen som sällskap under tiden=P

I och med att jag hade ute och trimmade de, så hade jag även en lite större genom koll av dem.

Jack som jag tycke var lite små tunn innan i somras har nu verkligen laggt på sig, han är väldigt maffig och staddig i kroppen nu.
Tog även och vägde honom, 1104g visade vågen och det är lite mer än vad han vägde innan han sattes med honor i våras, så en mycket bra vikt är det!!
Vet inte riktigt vad jag har för förhoppningar på Jack... då det i början av året gick väldigt bra, men nu har gått lite sämre....

Naomi är stor som vanligt, 3,5 månader och väger 868g, inte illa för en satin hona!!!
Även hon är väldigt maffig och staddig i kroppen. Tycker även att hennes färg har fått en sådan vacker glöd=)
Har lite större förhoppningar på denna lilla dam, om det inte skulle vara så många satincrested juniorer anmälda..., vilket det inte brukar vara=P

Katie är bara så fin för sin ålder, såå stor och "hård" i kroppen, så man skulle kunna tro hon bara var typ 2år och fått 1-2 kullar. Men det har hon inte fått;)
Även här har jag väl lite större förhoppningar då de engelska domarna brukar tycka om henne. Kan ju hålla tummarna för att det går lika bra som på SM:et=P

Ja, det var väl allt....
//Anna

 
 
Ingen bild

Sara

12 september 2007 12:57

Hur är ett marsvin som är "staddig" i kroppen? *nyfiken*

 
Anna

Anna

13 september 2007 16:32

Sara: När jag skriver att ett marsvin är staddigt så menar jag att det känns "hårt" och muskulöst när man tar över kroppen på den. Det är alltså något som är bra!
Lite svårt att förklara... mycket lättare om man visar det så att man även kan känna.
Hoppas du förstod =)

http://starlightsmarsvin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

14 september 2007 09:30

Aha! Det är stadig du menar ;)

 
Anna

Anna

14 september 2007 10:54

hehe, ja=P

http://starlightsmarsvin.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 22 december 2010 14:08

Dags för en liten uppdatering om läget här hemma kanske? Inte jätte mycket som hänt här hemma sedan jag skrev sist faktiskt, trotts det var ca 3 månader sedan! Tyvärr kan jag inte lova att det blir så mycket skrivande i bloggen framöver heller. ...

Av Anna - 25 september 2010 10:42


Vi har tyvärr drabbats av ett döds fall här hemma. Det är Eng. Crested honan SV-07 SCH DKCH Duettens Incredible Katie som vandrat vidare. Märkte redan efter NM att hon inte riktigt var sig själv och i början av denna veckan började hon äta sämre och ...

Av Anna - 16 september 2010 14:19

Imorgon blir Barbies bebisar 3 veckor gamla och de är verkligen riktigt stora redan. Lite förvånande då det trots allt var tre stycken i kullen och det var väl egentligen bara honan som hade en rätt så hög födelsevikt och de andra två en mer lagom vi...

Av Anna - 14 september 2010 22:05

Det har hänt ett par saker sedan sist jag skrev här. Bland annat så var jag iväg på Nordiska Mästerskapen i Eskilstuna i helgen. Hade med mig mina två champion selfar, Max och Canasta, samt Ks fina crested honor. I pet gick det sådär, jag kom i alla ...

Av Anna - 31 augusti 2010 13:50

Ungefär 2,5 timme efter jag skrev inlägget i fredags fick Barbie sina bebisar! Det blev tre stycken mycket fina små ungar. Det blev följande: Starlight's Peach Melba Eng. Crested DE Golden hona. 130g. Stannar! Starlight's Dark Forest ...

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards