SMF 206 Starlight's blogg

Alla inlägg den 2 september 2007

Av Anna - 2 september 2007 19:40

Imorse när jag gick in i marsvinsrummet, så såg jag att Tinky inte verkade må så bra=( Hon satt stilla i ett hörn och hade burrat upp sig, hon såg väldigt "ledsen" ut också.

Jag tog ut henne och kollade igenom henne. Hon känns lite tunn över ryggen och har gått ner i vikt, vägde bara 1168g. Hon brukar annars väga lite under 1300g i vanliga fall....
Hennes andning ser aningen ansträngd ut också, men den låter normal. Även ögonen började rinna lite sen fram emot eftermiddagen.

Vet inte riktigt vad det kan vara förkylning/lunginflamation kanske?
Hon går i alla fall på bactrim nu och jag har även börjat mata henne med lite fortimel, då hon inte äter så bra ihäller=(

Lite hö har jag i alla fall sett henne äta, så hoppet är ju inte helt ute. Får hoppas att det hjälper med bactrim, för det hade verkligen varit tråkit om hon inte blir äldre=( Hon har verkligen lämnat så mycket fina ungar, och nu så hade jag tänkt att hon skulle få en lång och skön pension, då jag tycker hon har "gjort sitt" i aveln.

Annars har väl inget speciellt hänt sedan jag skrev sist....
Bellona flyttade till sitt nya hem i torsdags, så nu har jag bara 7st marsvin kvar.... tycker det känns väldigt tomt nu när 3st marsvin har flyttat härifrån på mindre än 1 vecka:/

Bellona trivs jätte bra i sitt nya hem, fick några bilder på henne och hennes nya kompisar härom dagen. De har det verkligen kanon fint!!

Ja det var väl allt....
//Anna

Presentation


SMF 206 Starlight's är en liten marsvinsuppfödning av Self och English Crested i färgen Golden.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards